Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisions pligt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg betaler en formune i bogføring kr 7000 pr kvartal og derudover mindst 20000 til færdiggørelse af regnskab af reg. revisionsselsskab.

Hvordan gør I andre for ikke at føle I som iværksætter kæmper med nærmest at indtjene til bogføring og revision. Jeg tænker at jeg skal have fjernet i aps kontrakten af vi skal have revisor påtegning, men hvor gør man det henne ?

dbh anja

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ændrer vedtægterne på generalforsamlingen, men hvis du har et overliggende holdingselskab kan du næppe slippe for revidering af dit driftsselskab også, da holdingselskabet har revisionspligt.

Men det lyder da voldsomt dyrt i bogføring tænker jeg, men jeg ved naturligvis heller ikke hvor mange bilag der er.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja.

Det er korrekt at du vedtager at fravælge revision på en generalforsamling, det kan vi evt. hjælpe dig med.

De beløb du nævner for bogføring og revision lyder ret voldsomme, jeg er ret sikker på uden at kende din virksomhed og antallet af bilag og posteringer at det kan vi gøre betydeligt billigere.

Vi vil meget gerne give dig et fast tilbud på bogføring incl. udarbejdelse af regnskab og skatterådgivning, såfremt du kunne være interesseret i det.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Trille:

Hej Aminoer

Jeg betaler en formune i bogføring kr 7000 pr kvartal og derudover mindst 20000 til færdiggørelse af regnskab af reg. revisionsselsskab.

Hvordan gør I andre for ikke at føle I som iværksætter kæmper med nærmest at indtjene til bogføring og revision. Jeg tænker at jeg skal have fjernet i aps kontrakten af vi skal have revisor påtegning, men hvor gør man det henne ?

dbh anja

Hej Trille

Det er korrekt, at du kan fravælge revisionen på generalforsamlingen, men kun den ordinære generalforsamling i.f.m. godkendelse af årsregnskabet.

Umiddelbart lyder det meget højt for bogføringen, selv uden at vide hvor omfattende dit bogholderi er, men at det så tillige skal koste kr. 20.000 for færdiggørelsen lyder helt absurd, idet jeg forudsætter, at det også er din revisor, som forestår bogføringen.

Der findes formentlig adskillige, herunder undertegnede, som kan give dig et rigtigt godt tilbud og løsning på dit bogholderi og regnskab.

Prøv at lægge opgaven på Freelancer, så vil der meget hurtigt dukke mange tilbud op, så du i ro og mag kan vurdere disse.

For en god ordens skyld skal du lige overveje konsekvenserne ved at fravælge revisionen, herunder eks. pengeinstitutter, leverandør med kredit o.s.v..

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

7.000 kr. i kvartalet for bogføringen af dine bilag behøver bestemt ikke at være dyrt, bilagsmængden, materiales stand samt graden af bilagene, en kontant Stark regning er noget nemmere at bogføre end lønbilag eller udlanske betalinger. Så for at kunne vurdere om prisen er i overkanten har vi behov for yderligere oplysninger:

Hvilken branche snakker vi om ?

Antal bilag ?

Er bilagene sorteret ?

Afhentes bilagene ?

Er det et fast tilbud eller arbejdes der på timepris ?

Udføres der andet arbejde end bogføring ? fx. kreditorbetalinger, rykkere samt kontorarbejde

Samt yderligere relevante oplysninger

Ps. Vi har mange kunder som betaler over 7.000 i kvartalet og enkelte kunder som betaler op til 10.000 kr. om måneden. 

 

 

Med venlig hilsen

 

Brian Damm

BK-Regnskab

Merianhaven 16

4330 Hvalsø

Tlf.: 43 45 89 98

Mobil: 22 90 99 11

e-mail: brian.damm@bk-regnskab.dk

www.bk-regnskab.dk

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)