Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driver du en videoblog?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har fulgt meget med på http://www.thorborg.tv  ,  http://www.deoliveiratalkshow.dk og på http://www.hyldeborg.dk ( hold da helt ferie hvor er du en dejlig lille charmetrold Emil )

Nå, men jeg kom til at tænke på noget SEO angående det med Jer tre musketeer, min tanke er faktisk helt simpel og lige ud af landevejen - I skal simpelthen gøre Jeres videoer "handicap" venlige, forstået på den måde at det som I fortæller om i Jeres videoer skal også skrives som ren tekst, folk de googler jo på ord, så det nytter ikke så meget at man laver en video tekst overskrift der hedder "Tilbyd dine ansatte frynsegoder - og få mindre sygefravær ".

Det er der ikke specielt meget SEO i - men hvis man nu skrev hele video ned i en tekst - behøves naturligvis ikke at være total ordret - sådan noget som "øhhh" , "kan ikke lige huske hvad jeg vil sige, nååå jo" O.S.V kan man jo altid slette fra i teksten.

Jeg syntes at I skal bruge noget tid på at lave Jeres videoblogs "handicap" venlige - jeg vil mene at i på den måde kan få endnu flere besøgende - et lille slag på tasken vil det nok lige noget i stil med énn to eller tre forhøjelse, og det er jo også værd at tage med.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12318
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:59

Jamen du har helt ret, men jeg har bare ikke tiden til at få det gjort.
Det ville tage mig et par timer hver gang og den tid har jeg desværre ikke.
Men jo da, det ville give mange flere besøg!

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 18:39

Martin Thorborg:

Jamen du har helt ret, men jeg har bare ikke tiden til at få det gjort.
Det ville tage mig et par timer hver gang og den tid har jeg desværre ikke.
Men jo da, det ville give mange flere besøg!

Dbh Martin

Det forstår jeg godt, men herinde er der jo i ny og næ en ung person der søger et lille fritidsarbejde. Så du kunne jo "ansætte" denne person til hvad ved jeg til "150" kroner for at konventere dine videoer om til tekst, jeg tror i længende er givet meget godt ud.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nu mest et hobbyprojekt, men hvis der sidder nogen der ude og vil gøre det for 150 kr. pr. video, så smid mig en mail :-)
Og tak for tippet :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 21:14

Martin Thorborg:

Det er nu mest et hobbyprojekt, men hvis der sidder nogen der ude og vil gøre det for 150 kr. pr. video, så smid mig en mail :-)
Og tak for tippet :-)

Dbh Martin

Du skrev at sådan en "konventering" nok kræver et par timers arbejde - en flaskedreng , eller et avisbud bliver jo tit spist af med noget i stil med 55-60 kroner pr time, så 75 kroner i timen for at lave noget "undertekst" der ikke engang indbefatter oversættelse må sgu siges at være et meget fedt fritidsjob, og desuden får man tilmed den bonus oven i hatten at man bliver beriget med en masse inspirerende indlæg.

Det er sgu lidt af et ønskejob for en teenager tror jeg.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:19

Jeg tror det er noget tid siden du har mødt en teenager.
De vil helst gerne været berømte uden at lave en tøddel ;-)
Men lad os nu se om der er nogen der mailer.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 21:40

Martin Thorborg:

Jeg tror det er noget tid siden du har mødt en teenager.
De vil helst gerne været berømte uden at lave en tøddel ;-)
Men lad os nu se om der er nogen der mailer.

Dbh Martin

Hver gang jeg kigger mig selv i spejlet ser jeg en teenager, jeg er muligvis verdens størreste legebarn verden har set, jubiii - det er fedt at lege.

Man bliver ikke bare sådan berømt uden at slide sig selv i laser i timervis. Det er faktisk meget tidskrævende har jeg fundet ud af - men jeg arbejder hårdt på sagen og deltager i så meget som overhovedet muligt - jeg er lige begyndt at skrive herinde  ( på opfordring af en Amino-bruger ) http://solormen.dk/phpbb3/index.php - mit første indlæg kan ses her ---> http://solormen.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=21 

Men et eller andet skulle jeg jo skrive.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:01

Hej Michael,

Det du beskriver er i den grad både best practise indenfor sådan noget med tilgængelighed på nettet, men afgjort også noget videobloggere bør overveje af hensyn til deres synlighed i søgemaskinerne. Dog vil det nok være for omfattende for de fleste at lægge et komplet afskrift af indholdet ud som tekst, men så kan man i hvert fald overveje at skrive et par hurtige afsnit som kan opsummere indholdet (eller lægge op til det, hvis man nødig vil give konklusionen væk på forhånd).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)