Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdens bedste virksomhed!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad og tænkte at med alle de hoveder der er herinde kunne man, ren fiktion, samle de bedste kræfter inden for alle dele af virksomheden, direktionen, ledelse og der ned af, og på den måde lave verdens bedste virksomhed.

Der er jo ikke mange spørgsmål man ikke kan få svar på herinde så ekspertisen burde ikke mangle. Ved godt det ville være umuligt at samle alle de bedste folk under en fane derfor skal det også bare ses som en fjollet tanke.

Ved godt det er web folkene der stikker næsen længst frem herinde men mon ikke der er folk fra de fleste brancher, men kunne man vælge mellem samtlige aminoer, kunne man så lave et nyt microsoft, apple etc. kunne man få sat en dansk bil i produktion?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Der er garanteret rigtig mange utrolig dygtige folk herinde inden for rigtig mange brancher - men... der er et ingrediens der kan vælte det - og det er kompatibilitet. Hvis folk ikke kan arbejde sammen, så kan det meget nemt overskygge de faglige talenter. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 20:17

ja det ville jo aldrig kunne lade sig gøre da mange driver deres livs værk og det opgiver man jo ikke sådan lige.

Tænkte mere - er der teoretisk kræfterne til eksempelvis at samle investore, ledelse og erfaring til at starte feks. et dansk (famillie)bil mærke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Jamen det du mener, tror jeg, er om man kan tage den med bedst erfaring som leder, og den som har mest erfaring med økonomi osv... men grunden til at en leder er god, er jo i høj grad i kraft af hans medarbejdere.

Hvis du giver ham en helt ny stab, så kan du meget vel få helt andre resultater ud af det jo. Ligeledes hvis du tager to udviklere herinde... uanset hvor gode de er, så er der ingen garanti for, at de to kan finde ud af, at arbejde sammen, og det vil produktet afspejle.

Så det teoretiske grundlag er nok ikke helt så fladt som du først lægger op til. Men hvis man bare ser på den enkelte, så tror såmænd nok man kan skrabe resurserne sammen herinde - teoretisk. :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:39

Jeg tror der er lidt for mange individualister, med stædige meningers mod, herinde til et sådant samarbejde Indifferent

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:26

Hvis alle de dygtige Aminoer er i stand til at tilside sætte egoét og arbejde efter det bedste resultat, så er der ingen grænser for hvad der kan opnås...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

ideen er da genial.

Jeg er med på projektet. Med de teknologiske kommunikationsmidler der er i dag, kan vi sidde 170 forskellige steder i landet, og alligevel lave et samarbejde.

Flemming

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:46

Hej

Tanken er egentlig ikke så dum!

Man kunne eksempelvis forestille sig at en stor gruppe kunne organisere sig og udvikle et produkt som gør sig på verdensplan. Måske en bil, båd eller noget helt tredje.

Jeg mærker lige denne tråd, da jeg måske kunne være interesseret i et sådant projekt (sideløbende med min virksomhed)

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:55

Hehe, glæder mig til den endelige diskussion når målet skal defineres Smile

Skal da gerne bidrage med alt hvad jeg har af kompetencer, men tror ikke at jeg melder mig som frivillig projektleder Indifferent

Glæder mig til vi kommer i gang.

Mvh

Lars Hyldegård

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:06

Som beskrevet i det oprindelige indlæg, er der super mange forskellige kompetencer herinde; spørgsmålet er så om disse individer er gearet til et samarbejde i en mellemstor virksomhed?

Vi er vel alle mere eller mindre individualister og kan lide at sidde for bordenden, og så stor en bordende er der nu engang ikke i en mellemstor virksomhed eller virksomhedsprojekt.

Men for nu at tage det praktisk - hvilke produkter forespørges der på, som en eller et par Amino'er ikke kan klare alene? Familiebilen er et eksempel, men er der andre? Måske knap så komplekse?

Jeg vil gerne melde mig under fanerne som projektleder, it-ansvarlig og/eller driftsleder, hvis nogen kan sørge for punkter som økonomi, salg og marketing :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)