Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frafald ved varekurven?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg har netop forsket i hvilke årsager, der kan forårsage at brugere forlader websites uden at bestille varerne i kurven.

Først vil jeg gerne høre hvad jeres frafaldsrater er ved varekurven?

Dernæst høre om i har nogle ideer til hvad frafaldet kan skyldes?

 

Det vil være en kæmpe hjælp til mit kandidatforsvar, hvis i vil hjælpe mig med dett.

 

1000 tak, Sunesen

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sunesen

Jeg har en smykkewebshop kørende, og her skal jeg ærligt sige at frafaldsprocenten er 100% på indkøbskurven. Siden har kørt i 6 måneder, og har endnu ikke haft et eneste salg.

Jeg tror at det skyldes at varer som fx smykker er noget man gerne vil se fysisk før man køber (især i den prisklasse).

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Udefrakommende forstyrrelser. Dørklokke, æggeur, telefon, børn, ildebefindende osv.

2) Kunden "oser" bare. Min kæreste gør det meget. Propper ting og sager i kurven og smutter igen. Hun er en af de fantastiske kvinder der er velsignet med genet for nærighed.

3) Forvirring grundet dårlig kommunikation eller manglende indfrielse af kundens forventninger. Hvis der f.eks. pludselig ryger 60 kr. fragtgebyr oven i en vare til 80 kr. eller hvis man skal oprette en konto for at handle.

4) Traffic leaks. Alt fra et chart-logo til et e-handelsmærke eller et wiki-link om sikkerhed ved handel på nettet.

5) Dårlig teknisk implementering. Hvor ting kan gå galt, går de galt. Kunden kommer til at trykke forkert, PBS laver fejl og browseren går ned. Det skal håndteres.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en slags 2b og 5b til Jakobs glimrende liste kan tilføjes

2b) Prissammenligning. Folk stopper de samme varer i kurven i flere forskellige webshops og vælger den med den laveste totalpris.

5b) Timeout af indkøbskurven. Mens man er ramt af punkt 1 eller 4 på listen, tager det længere tid at vende tilbage til shoppen end en eller anden programmør har besluttet, at man skal have til at handle i. Når kunden opdager den tomme kurv, handler vedkommende måske et andet sted eller en anden dag.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gweb

Hvilken shop har du? 100% frafald er bestemt ikke et godt tegn, der skal forskes i årsagen til dette - det er ihvertfald mere konstruktivt end at "tro" hvad årsagen er.

Har du spurgt nogle af kunderne?

Venlig hilsen
Ole 

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:
Har du spurgt nogle af kunderne?

Dem var der vist ingen af kan man sige.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men mange webshops kan vise "abandoned" ordrer, hvor kunden har afgivet sine data, men blot ikke fuldført bestillingen.

Dem kan man med fordel kontakte - det bruger jeg med stor succes indimellem. Tit har der blot været brug for lidt vejledning i produktet, betalingsforløb, fortrydelse etc.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Jeg har en smykkewebshop kørende, og her skal jeg ærligt sige at frafaldsprocenten er 100% på indkøbskurven. Siden har kørt i 6 måneder, og har endnu ikke haft et eneste salg.

Jeg tror at det skyldes at varer som fx smykker er noget man gerne vil se fysisk før man køber (især i den prisklasse).

Hej gweb,

Jeg tror altså også, at der må være noget galt med din hjemmeside. Hvor mange besøgende har du? Hvis besøgstallet er meget lavt, kan det selvfølgelig være årsagen til nul salg i seks måneder, men det passer altså ikke, at smykker ikke kan sælges online.

Jeg sælger smykker online, og det er absolut ikke en særlig køn eller brugervenlig smykkeshop. Vi har kun bankoverførsel og Paypal, der også gør, at flere falder fra, men vi sælger da en masse smykker.

Skriv dit link til din shop, så skal jeg nok lige tjekke ved lejlighed.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke lige den nøjagtige frafaldsrate, men jeg mister nok minimum 10% når der skal betales. Jeg driver min smykkebutik, www.bijoux.dk,  fra Frankrig og kan derfor ikke have dankort som betalingsmetode, så jeg er tvunget til at bruge paypal. Jeg tror at mange springer fra inde på Paypals betalingsside fordi det kan virke uoverskueligt, amerikansk eller utrygt. Nogle trykker på logo for betalingskort (som meget ulogisk ikke virker som link) i stedet for linket, og når der ikke sker noget giver de op. Andre synes vel bare det er for besværligt når de bliver ledt ind på en anden side, selvom det ikke tager længere tid end hvis det var dankortbetaling i selve butikken.
Sommetider er der desværre også fejl i Paypal, så man slet ikke kan komme til at betale, men en stor del af disse kunder vælger så heldigvis at betale via bankoverførsel istedet for (hvis de husker at overføre!).

Jeg skal da indrømme at jeg selv ofte springer fra inden betaling, når jeg kommer i tanke om at jeg måske slet ikke har brug for alle de fantastiske tilbud som jeg i en shoppingrus har fået smidt i kurven. Især hvis der kommer et gebyr på som jeg ikke havde forventet. Selv 10 kroner er nok til at jeg bliver harm og fuldstændigt dropper butikken, men jeg kan komme i tanke om mange flere ting som kan få mig personligt til at droppe en handel:

Jeg er faldet over noget billigere i en anden butik, vasketøjet er færdigt og skal hænges op, det er tid til at lave mad, der er noget i fjernsynet jeg gerne vil se, et af børnene har brug for mig og når de har kaldt tre gange får min dårlige samvittighed mig til at lukke siden helt ned, jeg kan ikke se hvor lang leveringstid der er, jeg kan ikke finde et telefonnummer (sikkerhed) til butikken, der står ikke noget om returret, jeg vil hellere læse en bog, det er over midnat og jeg er møgtræt efter en hel dag foran computeren osv. osv. Jeg er et rigtigt "boble-hoved" som som regel har åbnet mindst 3 faner på én gang, så der er meget der kan tage min opmærksomhed. For det meste er det dog arbejdet, ordrer der kommer ind, emails og telefonopkald der skal besvares. Og jeg går ud fra at der er mange som shopper i arbejdstiden og derfor bliver nødt til at lukke ned hvis chefen nærmer sig eller der bliver travlt.
Håber det kan bruges til noget.

Held og lykke med dit kandidatforsvar :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)