Jeg har ikke lige den nøjagtige frafaldsrate, men jeg mister nok minimum 10% når der skal betales. Jeg driver min smykkebutik, www.bijoux.dk, fra Frankrig og kan derfor ikke have dankort som betalingsmetode, så jeg er tvunget til at bruge paypal. Jeg tror at mange springer fra inde på Paypals betalingsside fordi det kan virke uoverskueligt, amerikansk eller utrygt. Nogle trykker på logo for betalingskort (som meget ulogisk ikke virker som link) i stedet for linket, og når der ikke sker noget giver de op. Andre synes vel bare det er for besværligt når de bliver ledt ind på en anden side, selvom det ikke tager længere tid end hvis det var dankortbetaling i selve butikken.
Sommetider er der desværre også fejl i Paypal, så man slet ikke kan komme til at betale, men en stor del af disse kunder vælger så heldigvis at betale via bankoverførsel istedet for (hvis de husker at overføre!).
Jeg skal da indrømme at jeg selv ofte springer fra inden betaling, når jeg kommer i tanke om at jeg måske slet ikke har brug for alle de fantastiske tilbud som jeg i en shoppingrus har fået smidt i kurven. Især hvis der kommer et gebyr på som jeg ikke havde forventet. Selv 10 kroner er nok til at jeg bliver harm og fuldstændigt dropper butikken, men jeg kan komme i tanke om mange flere ting som kan få mig personligt til at droppe en handel:
Jeg er faldet over noget billigere i en anden butik, vasketøjet er færdigt og skal hænges op, det er tid til at lave mad, der er noget i fjernsynet jeg gerne vil se, et af børnene har brug for mig og når de har kaldt tre gange får min dårlige samvittighed mig til at lukke siden helt ned, jeg kan ikke se hvor lang leveringstid der er, jeg kan ikke finde et telefonnummer (sikkerhed) til butikken, der står ikke noget om returret, jeg vil hellere læse en bog, det er over midnat og jeg er møgtræt efter en hel dag foran computeren osv. osv. Jeg er et rigtigt "boble-hoved" som som regel har åbnet mindst 3 faner på én gang, så der er meget der kan tage min opmærksomhed. For det meste er det dog arbejdet, ordrer der kommer ind, emails og telefonopkald der skal besvares. Og jeg går ud fra at der er mange som shopper i arbejdstiden og derfor bliver nødt til at lukke ned hvis chefen nærmer sig eller der bliver travlt.
Håber det kan bruges til noget.
Held og lykke med dit kandidatforsvar :)