Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af hele sin webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved, at mange outsourcer dele af de drifts- og administrationsmæssige opgaver, som der er i forbindelse med at eje og drive en webshop (typisk bogholderi, lagerhåndtering). MEN, kan man forestille sig en fuldstændig outsourcing af alle opgaver? Jeg synes, at det er en sjov tanke, og personligt vil jeg forsøge at arbejde videre med sagen ved at skrive nogle artikler/blogindlæg om emnet.

Hvilke opgaver er der så: Indkøb, bogholderi, pakkeafsendelse og håndtering af returvarer, kundeservice(besvarelse af e-mails), administration af website (tekster, produktfotos mm.). Har jeg glemt nogle? Forestil dig at have en enkelt omkostning ved driften af din shop: Et enkelt bilag hver måned fra din administrator. Er det helt urealistisk?

Kom med bud og kommentarer!

Michael

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Æh.... Nej det lyder bestemt ikke urealistisk... Du finder bare en webshop du kan investere i - du får godt nok ikke den fulde ejerandel, men man kan vel sige du så har "outsourcet" den fulde drift...

 

Men hvis vi skal forholde os til din idé direkte, vil jeg mene det kommer an på hvad du vælger at sælge i webshoppen.

Den forretningsmodel du fremstiller vil jo uvægerligt påføre en ekstra udgift på driftsbudgettet. Med andre ord er konceptet næppe interessant i forhold til brancher hvor konkurrencen primært foregår på prisen.

Men jo, der kan da sikkert være brancher, hvor det godt kunne lade sig gøre. Jeg vil bare mene der allerede eksisterer forretningsmodeller, der er mere interessante. Som nævnt kan man jo lige så godt bare gå ind i et projekt som investor, uden ansvar for driften - her vil man også have større muligheder for at beskytte sin investering, ved f.eks. at fordele den på flere virksomheder....samtidigt med man kan minimere sit ansvar.

Franchise er også et alternativ.... eller man kan bare ansætte en administrerende direktør....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er genialt, og går selv med de samme tanker. Er endda også så småt igang med at outsource alt det som jeg ikke finder interessant, og så fokusere tiden på det jeg er god til.

På bundlinjen påvirker det faktisk min forretning positivt, så jeg kan kun anbefale det Yes

Du mangler en ret stor 'kasket' som er til markedsføring. Den vil jeg mene er ret vigtig.

Hvor blogger du henne? Vil gerne læse det :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er genialt, og går selv med de samme tanker. Er endda også så småt igang med at outsource alt det som jeg ikke finder interessant, og så fokusere tiden på det jeg er god til.

På bundlinjen påvirker det faktisk min forretning positivt, så jeg kan kun anbefale det Yes

Du mangler en ret stor 'kasket' som er til markedsføring. Den vil jeg mene er ret vigtig.

Hvor blogger du henne? Vil gerne læse det :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fama

Tak for inputtet. Tanken er at der er en del synergier, som kan være interessante i forhold til det at være administrator for flere webshops. Større indkøb, større volumen, henvisning til hinanden, laverer priser på services, fuldtidsmedarbejdere i stedet for flere deltidsansatte, mm.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg blogger ikke om det - endnu - men har stor interesse i og erfaring med administrative opgaver. Jeg planlægger en serie af artikler om webshop-drift og har skrevet en enkelt på www.startwebshop.dk om fordele ved 3D produktfotos. Jeg skal gerne holde dig orienteret.

Michael

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
Tanken er at der er en del synergier, som kan være interessante i forhold til det at være administrator for flere webshops. Større indkøb, større volumen, henvisning til hinanden, laverer priser på services, fuldtidsmedarbejdere i stedet for flere deltidsansatte, mm.

 

Jo men de synergieffekter vil vel også træde i kraft, selvom du ikke outsourcer driften af butikkerne?

Alt andet lige vil outsourcing af driften jo påføre en ekstra udgift.... Hvis du så kan holde den udgift under hvad det vil koste at ansætte en adm. direktør/daglig leder så jo, så er det da klart en interessant mulighed. Men inden der forelægger nogle konkrete tal kan jeg ikke rigtigt se fidusen i det - ihvertfald ikke i forhold til bare at ansætte en gut, der så står for driften af din biks.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama, lad mig give dig et eksempel:

Jeg betaler lige nu 50 ex. Moms for at sende pakker. Hvis jeg outsourcer det kan de sende mine pakker til 29 ex. Moms, og så skal de have 19 ex. Moms for at pakke den. Så jeg sparer rent faktisk to kroner hver gang + en hulens masse tid.

Det var blot et af eksemplerne.. :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

MEN, kan man forestille sig en fuldstændig outsourcing af alle opgaver?

Tør man spørge, hva ideen og fordelen ved sådan et tiltag skulle være?

Hvis du outsourcer alt, så skal du jo ik lave noget selv. Og så er passionen i firmaet der heller ik, da alle der varetager opgaverne blot udføre det job, som de er ansat til...

Hvorfor så ik være Business Angel eller passiv investor i et projekt, hvor man lader passionerede personer varetage opgaverne?

Sorry men jeg kan bare ik se fordelene fremfor ulemperne! Men måske nogle kunne forklare dem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg synes da ikke at de virker helt urealistisk... Og der er der flere og flere virksomheder, der tilbyder håndtering af returvarer, fragt Pick & pack osv osv. jeg er stødt på en virksomhed www.rdlogistics.dk, de gør et godt stykke arbejde til en rigtig fair pris.

Men der er vel altid plads til konkurrenter Big Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)