Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Neo Feng Shui indretning af virksomheder og private boliger!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Pengene tilbage, hvis ikke mit produkt lever op til forventningerne!

Hvor mange iværksættere og firmaer tilbyder det?

Jeg gør, for jeg ved, hvad jeg kan og jeg ved at mit produkt virker efter hensigten.

Det er da indlysende at Neo Feng Shui indretning er kommet for at blive - ja, i det mindste for mig, som gerne vil leve af det.

Men hvorfor er det så så svært at få budskabet ud til virksomhederne?

Til et foredrag snakkede med trendforskerne Anne Lise Kjær, som har Kjær Global i London. Hun sagde, at jeg var to til tre år forud for min tid.

Hun var sikker på, at det jeg laver, vil efterfølge det, man kalder "wellnessbølgen", som vælter inde i alle hjem lige nu. Hendes eget hjem og firma, var allerede indrettet efter disse principper. Med den viden hun havde og hvor stor betydning, det havde haft for hende - kunne hun ikke drømme om, ikke at bruge sådan en som mig og min viden.

Som person har jeg fingeren på pulsen, er meget præsentabel (ikke alternativ og ligner langt fra en omvandrende troldkone med krystaller i ørerne), går for at være et skridt foran andre. Mit hoved fejler intet og det arbejder konstant med nye idéer. Jeg kan ses i Alt for Damerne næsten hver uge, hvor jeg er med i en reklame for Jotun maling. Jeg sidder i en en stol og mit navn og min proffesion stå på siden.

(Det jeg prøver at fortæller er, at nogle professionelle i ryggen, som står inde for mig og for mit arbejde).

Der hvor jeg har indrettet, er de imponerede over, hvilken forskel og hvilken betydning, det har haft for deres virksomhed og ikke mindst for medarbejdernes trivsel.

Det er nemlig ikke helt så ligegyldig, hvordan der indrettes og med hvilke farver. Langt fra!

Farver og indretning påvirker mennesker så meget, at det har meget stor indflydelse på arbejdsklimaet og dermed også medarbejdernes trivsel.

Husk lige igen - pengene tilbage, hvis ikke det virker - alt at vinde - intet at tabe.

Den rigtige farve og den rigtige indretning på et salgskontor, kan fx. forøge aktiviteten så betydeligt, at det kan mærkes i dagligdagen.

En rød eller blå væg i det forkerte rum, kan faktisk lave rigtig meget ballade og skabe unødige konflikter.

En virksonhed uden farve, kan være med til at dræne medarbejderne, så de slet ikke leverer det de kan og bør.

Lidt surt, når de nu engang er ansat til at yde deres ypperste.

Hvorfor er det så lige, at det er så svært at trænge igennem til erhvervslivet???

Hvad skal jeg gøre???

Bedste hilsner fra Lotte

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:25
Hej Lotte.

>Hvorfor er det så lige, at det er så svært at trænge igennem til erhvervslivet???

Jeg har brug for lidt mere viden for at kunne håbe på at kunne hjælpe dig! :)

Hvad siger dine potentielle kunder, når du taler med dem?

Og et par baggrundsspørgsmål:
-Hvordan markedsfører du dig?
-Hvad koster en løsning for et kontor med 20 pladser ca.?
-Hvad består din service/dit produkt mere konkret i?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:02
Hej Lotte,

Du skriver en masse om at arbejdsklima, øget produktivitet osv. og det får mig ærlig talt til at stå af

Jeg er lidt bange for at du oversælger dine yderlser, eller ihvertfald slynger med lidt for mange løfter til, at jeg bliver overbevist. Hvis du havde skrevet noget i retningen af, at du kunne lave mit kontor rigtig fedt, og vælge nogle farver som ville skabe et godt samspil mellem mine møbler og rummet, så var jeg nok lidt mere interesseret. At du gør det efter Feng Shui principperne er ærlig talt ikke så vigtigt for mig, bare resultatet er godt.

Der går altså lidt for meget religion i snakken til at jeg bliver interesseret. Sorry, men det er altså hvad jeg tænker...

Nu stammer hele min (begrænsede) viden om Feng Shui fra et enkelt afsnit af et boligprogram på TV. Der blev det virkelig formidlet med en nærmest religiøs fanatisme, og jeg husker at konsulenten snakkede om at energier blev suget ud gennem toilettet hvis låget ikke var lukket etc. Hvis man fyrer sådan noget af overfor mig lukker man altså min pengepung istedet for at åbne den 

Så mit råd: Vis med eksempler, gerne endnu flere end dem du har i dag, hvilken forskel du kan gøre på et rum, og nedton måske løfterne til øget bundlinje en anelse

mvh Carsten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:18
Hej Lotte

Jeg ville læse Carstens indlæg 15 gange, for han rammer virkelig sømmet direkte på hoved. Hvis du vil ud i virksomhederne (og jeg tror på et marked) skal du sælge et fedt kontor der giver samspil og et godt miljø. Men ikke et kontor der får dig til at præstere 30 % mere osv. Det kan godt være det gør det, men husk at det er business business business. Tænk over hvad kunden for ud af det.....

Fra Vejen
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:47
Hej igen.

Jeg vil tænke ret meget over det I har skrevet - det er sikkert rigtigt, at jeg er for "ærlig" om mit produkt. Det I beskriver, som at oversælge. Den skal jeg lige sluge...

Sandheden er, at jeg faktisk kan, hvad jeg skriver, og derfor tør jeg også sige, jeg jeg giver pengene tilbage, hvis virkningen udebliver. ( Jeg har første gang til gode!)

Selvfølgelig kan jeg indrette et fedt kontor og skabe en god atmosfære i et kontormiljø. Det er bare vigtigt for mig, at jeg ikke forvekles med en indretningsarkitekt. For det er jeg ikke.

En indretningsarkitekt ser mere på trenden lige nu anno 2006, hvor jeg kigger på, at det faktisk er et sted, hvor der skal være mennesker, som kan lide at komme og ikke mindst arbejde. Det er der jeg gør en forskel.

I juni indrettede jeg en lille bolig for en mand på 30år. Han var faldet mod en fortovskant, da han var 19 år og var blevet hjerneskadet. Det betød, at han kontrollere alt i sin tilværelse på klokkeslet og have mange epileptiske anfald. Med farver har jeg fjernet hans kontrol og næsten alle anfald. Han er fuldstændig forandret og er nu meget nemt at være sammen med for andre. Det kan man altså ikke gøre ved at indrette en fed bolig til ham.

Benjamin var 9 år og ville ikke sove på sit eget værelse. Jeg fortalte hvilken farve de skulle male og hvor, og fra dag et, sov han i sin egen seng - og har nu gjort det i 9 mdr.

Rasmus tissede i sengen - han var 8 år. Fik en anden farve i sit værelse og efter tre dage, var det slut med vådt sengetøj.

Det er faktisk det jeg kan...

Resultatet af det arbejde jeg leverer, er ikke kun en fed indretning, men faktisk har det en effekt - alt efter hvad det er kunden efterspørger.

Feng Shui er fyldt med overtro og gammel kinesisk kultur. Neo feng Shui handler udelukkende om, at man vha. farver, kan skabe en effekt. Der er ikke overtro og krystaller med i det jeg laver.

Tænker lidt mere over at sælge mit produkt på en anden måde...

Hvordan er det så lige, at jeg skal vise verden, at jeg kan noget, som er unikt og som ikke så mange andre kan???

Tænke - tænke - tænke.....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:19
Hej Lone

Jeg er enig med Carsten, men jeg tror også at der kan være mange andre forbehold end dem han nævner.

Du lancerer et nyt "produkt" der dækker et latent behov. Det er noget af et dilemma.

Men som Anders så rigtigt nævner så er det nødvendigt med lidt baggrundsviden før vi kan give konkrete forslag til forbedringer af din markedsføring og hjælpe dig på rette vej.

Min umiddelbare tanke er at når du står med et produkt som markedet ikke er klar til endnu så skal du indsnævre og revurdere din segmentering så du får en mere koncentreret målgruppe end du sandsynligvis har nu. Du skal have fat i trendsætterne. Dvs. folk / virksomheder som er kendte for at være innovative og nyskabende. 

Der må også være en masse pr værdi indenfor dit forretningsområde. Medierne er fyldt med boligindretningsprogrammer, magasiner etc. Hvad med at prøve at skabe en kontakt til de forskellige redaktioner??

Du nævner også at du tit er i Alt for Damerne. Det er jo rigtig godt for det handler om at få udbredt kendskabet til dig og dit virke, men henvender Alt for Damerne sig til den rigtige målgruppe? Det må da også være muligt at komme i div. fagblade?

Hvordan forløber dine salgsbesøg?? Har du noget visuelt materiale?? Jeg tror folk lettere kan forholde sig til det du laver hvis de har mulighed for at se ændringerne. 

Jeg ville også personligt finde 1 budskab som skal sælge dig selv. Resten af fordelene og argumenterne må så komme når der er skabt kontakt til interesseret virksomheder / personer. Jeg ved det kan være svært når man har meget på hjertet, men jeg kan tale af erfaring og fortælle at det altså virker. 

Referencekunder er også altid effektivt og gerne inden for samme branche som din målgruppe.

Mht. det visuelle materiale så laver jeg selv Interaktive Virtuelle Rundture og vil gerne tilbyde en god Amino rabat hvis jeg kan hjælpe med at formidle dit budskab. Jeg forestiller mig at et par skarpe detaljeret 360 grader billeder der bliver vist i fuld skærm for at give et så fyldestgørende indtryk af stedet som muligt vil have en god effekt. Du kan jo sende en PM hvis du vil snakke nærmere. Ellers så skal du have held og lykke med markedsføringen.

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:37
Hej Lotte

Du skriver: "Det er bare vigtigt for mig, at jeg ikke forvekles med en indretningsarkitekt. For det er jeg ikke.

En indretningsarkitekt ser mere på trenden lige nu anno 2006, hvor jeg kigger på, at det faktisk er et sted, hvor der skal være mennesker, som kan lide at komme og ikke mindst arbejde. Det er der jeg gør en forskel."

Jeg synes det vil være synd hvis du smider den indgang for andre mennesker til at forstå hvad du laver væk, bare fordi du har din egen mening om hvad en indretningsarkitekt er. For mig at se vil det være helt oplagt netop at kalde sig for indretningsarkitekt med fokus på kognitiv rum-perception med hensigten om at skabe velvære. Det er måske lidt for "akademisk" formuleret, men det forklarer bedre end "Neo Feng Shui" og lyder umiddelbart mere lødigt.

Iøvrigt forstår jeg udmærket dine kvaler - jeg har selv svært ved at kalde mig for designer, fordi det er et temmelig slidt og devalueret ord efterhånden - men for at andre folk skal forstå hvad jeg laver, så er det den bedste betegnelse for det jeg laver; og det er så en kamel jeg må sluge..

Sidst, men ikke mindst, så synes jeg der skal ryddes lidt op på din hjemmeside - der er lidt for mange kasser og den signalerer efter min mening for lidt dét du laver (sagde manden, der knap nok har sin egen hjemmeside ;)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:21
Hej Lotte,

først og fremmest vil jeg sige, at jeg tror på dit produkt og er overbevist om at medarbejderes energi og trivsel kan optimeres hvis rammerne er i orden. Og jeg er sikker på at rigtig mange arbejdspladser vil gøre gavn af din viden i fremtiden.

Jeg er dog en smule bange for at du forsøger, lidt for ihærdigt, at skabe et behov på de forkerte præmisser. Som Carsten siger, det bliver næsten for religiøst og her vil mange beslutningstagere måske tage afstand.

Og så lige den der med "pengene tilbage hvis ikke..." pas på med den!

Held og lykke

*Jeppe
(www.imagefilm.dk)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:50
Syntes også pengene tilbage lyder som et billigt salgstrick for en som ikke er sikker på det personen sælger. Eller bare for at få nogle kunder, lige godt hvad, jeg ville tage den væk, det er for amatør agtigt.

Hvor var vi hvis alle brugte den ;-)

Jeg syntes det fedt du snakker om de fantastiske ting du kan med Feng Shui, men du beviser intet nogle steder.

Jeg ville også sælge mig på at indrette og derefter have Feng Shui delen som en del af din indretningmetode og ikke omvendt. Alle kan kalde sig indretningsarkitekter, det der ikke noget specielt ved, men ikke alle har noget seriøst at tilbyde, det lyder det til du har, selvom jeg ikke er overbevist om det heller ikke på din hjemmeside, men nu kender jeg heller ikke noget til Feng Shui, men jeg indretter :-) for mig skal der mere til end en ny farve på væggen :-)

Så kunne du kombinere indretning med Feng Shui så har du da nogle fordele frem for andre indrettere :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 03:08
Jeg vil iøvrigt give Jeppe og andre ret i, at din "no cure no pay"-ting er et dårligt bud på, at folk skal købe din service.

Hvordan kan du overhovedet måle, om der ér en "cure"?

Synes du skal skippe den, inden du havner i en situation du nødigt vil havne i :) (og tro mig, selvom man mener det godt, kan man nemt havne hos nogle lumpne mennesker..desværre).

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)