Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A3 Laser eller blæk multi printer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Løgstrup
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en ny printer min min grafiske virksomhed, men er kommet i tvivl om det skal være laser eller blæk printer.
Mine krav/behov er at det skal være A3, m. kopi og scanningsfunktion.
Nogen der kan hjælpe? Det skal selvfølgelig også være en fornuftig pris.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 13:30

Hej

Jeg er ret glad for min Canon Pixma IX4000 blækprinter. Den tager A3 og æder stort set alle former for papir. Men har dog ikke scanning/kopi funktion - måske er der andre i Pixma serien der har det???

Det er kun til ren inhouse - der er ikke rigtig noget der kommer ud af huset (nu kører alt jo efterhånden som pdf). Men hvis du skal printe opgaver på den så er det klart en laser. Og for at den scanner ordentlig tror jeg nu også du skal op i en stor størrelse printer.

:-) Dorthe

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:07

Jeg vil klart anbefale en farve-laser fra f.eks. Canon. Jeg har selv sådan en fætter stående, og den leverer upåklagelige resultater hver eneste gang, i modsætning til alle ink-jet af forskellig brand (HP, Epson, Canon) jeg gennem tiden har ejet. Den er dog kun A4, og så vidt jeg ved er A3 laser kun noget du får i de rigtig store modeller, som koster en hel del.

Hvis du har råd skal du have fat i en forholdsvis stor kontormaskine som kan scanne, printe, kopiere, etc. op til A3, men så snakker vi vidst 50k som minimum, og det tror jeg ikke umiddelbart er hvad du mener med fornuftig pris :o)

Jeg ville overveje om du har brug for A3 print og A3 scan. Hvis ikke vill jeg gå efter en farve-laser i A4 (ca. 3500) og en scanner i A4 (ca. 1200). Så er du i mål for ca. 4700 inkl. moms.

Hvis du ikke kan undvære A3, ville jeg anbefale en farve-laser i A4 til dagligt print (ca. 3500) en scanner i A3 (ca. 3000) og så en inkjet A3 printer (ca. 2500). SÅ i du i hus for ca. 9000,- inkl. moms.

Især scannerne findes der mange kvaliteter (og dermed også priser) for. Eftersom du ikke skriver noget om disse behov, går jeg ikke ud fra at du har brug for fantastisk kvalitet.  

Håber det gav lidt inspiration. Min vigtigste pointe er at laser er at foretrække, og at de kombi-laser-enheder i consumer-klassen jeg har kigget på er noget være juks.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Løgstrup
Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 15:21

Hejsa - Tak fordi I kommer med jeres meninger. Jeg har undersøgt lidt mere vedr. den printer, og har fundet frem til denne:  Brother MFC-6490CW all in one A3 m. Print, Scan, Fax, Kopi.
Jeg har ofte brug at kunne printe i A3, og også scanning.

Jeg tror denne kan opfylde mine behov indtil jeg har bedre råd til en stor A3 LASER.

Kender nogen til denne Brother?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:30

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Løgstrup
Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 19:04

Hej igen
Ja tak... det var gode ord....så tror jeg nøjes med denne for nu!
Har idag været ude at se på A3 farve laser printer - brugt - til mellem 10 - 20.000,-... og efter hvad jeg læser om den Brother Printer og mine behov lige nu.....så er jeg ikke mere i tvivl!

Tak for hjælpen!!! :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:35

Hej Dorthe

Jeg har en Brother MFC-6490CW, og jeg er rigtig glad for den. jeg købte den kort efter den kom frem, så den er  vel 1 - 1½ år. Jeg printer ikke så meget i A3-format, men jeg scanner en del ind i A3-format. Scanningerne er billeder af stoffer, der lægges på min webshop, og jeg er godt tilfreds med kvaliteten der. Så efter min mening kan du roligt investere i sådan en.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)