Jeg vil klart anbefale en farve-laser fra f.eks. Canon. Jeg har selv sådan en fætter stående, og den leverer upåklagelige resultater hver eneste gang, i modsætning til alle ink-jet af forskellig brand (HP, Epson, Canon) jeg gennem tiden har ejet. Den er dog kun A4, og så vidt jeg ved er A3 laser kun noget du får i de rigtig store modeller, som koster en hel del.
Hvis du har råd skal du have fat i en forholdsvis stor kontormaskine som kan scanne, printe, kopiere, etc. op til A3, men så snakker vi vidst 50k som minimum, og det tror jeg ikke umiddelbart er hvad du mener med fornuftig pris :o)
Jeg ville overveje om du har brug for A3 print og A3 scan. Hvis ikke vill jeg gå efter en farve-laser i A4 (ca. 3500) og en scanner i A4 (ca. 1200). Så er du i mål for ca. 4700 inkl. moms.
Hvis du ikke kan undvære A3, ville jeg anbefale en farve-laser i A4 til dagligt print (ca. 3500) en scanner i A3 (ca. 3000) og så en inkjet A3 printer (ca. 2500). SÅ i du i hus for ca. 9000,- inkl. moms.
Især scannerne findes der mange kvaliteter (og dermed også priser) for. Eftersom du ikke skriver noget om disse behov, går jeg ikke ud fra at du har brug for fantastisk kvalitet.
Håber det gav lidt inspiration. Min vigtigste pointe er at laser er at foretrække, og at de kombi-laser-enheder i consumer-klassen jeg har kigget på er noget være juks.