Min erfaring er helt ubetinget, at "strudsemetoden" (stik hovedet i et hul i jorden, og lad som om ingen siger noget grimt) ikke virker. AdWords er en af de absolut billigste måder for BP at komme i kontakt med dem der søger informationer om den aktuelle sag. Og jeg ser faktisk heller ikke brok af betydning over lige netop det. Det som der er diskussion om er, hvorvidt det er rimeligt at BP udbetaler de 16 milliarder i kvartalsvis dividender til deres investorer, som de plejer. Et beløb der er over 50 gange større end det nuværende samlede reputation-marketing budget. Problemet er så bare, at hvis de dropper dividenderne, så vil mange investorer trække sig og det kan i værste fald lukke BP helt. Og lige netop det er USA rigtig bange for, for så vil de stå tilbage uden ekspertise eller kapital til at løse de aktuelle og praktiske problemer der er - og der vil så heller ingen penge være til de mange erstatninger, som naturligt vil følge. |
Mikkel deMib Svendsen:Problemet er så bare, at hvis de dropper dividenderne, så vil mange investorer trække sig og det kan i værste fald lukke BP helt.
Det er vist ik fysisk muligt... BP er et aktieselskab, og hvis en aktionær vil sælge, men ingen vil købe hans aktier, så hænger vedkommende selv på dem, indtil en evt køber kommer på banen.
Så ejer fordelingen kan ik lukke BP, men det kommer denne forureningssag nok til, med mindre enten USA eller England eller evt. andre tager skraldet...