Ja hva mener synes I om det her? Er det iorden eller er det at gå for vidt? |
Og det er ikke bare dyre adwords?
Ja hva mener synes I om det her? Er det iorden eller er det at gå for vidt? |
Sygt! Jeg giver ham ret i at de over 300 mill. kunne være bedre brugt på andre ting! |
Jeg synes heller ikke, jeg kan gennemskue om det er organisk eller AdWords? |
Uanset hvad BP gør lige nu vil der stå nogle parart til at kritisere det. Hvis de ikke siger noget er det galt. Og hvis de siger noget er det også galt. Jeg synes det lyder yderst fornuftigt, at de har købt søgeordsannoncer på de keywords der søges meget på i relation til katastrofen, så de kan fortælle hvordan de opfatter tingene. Det er nok ogå det jeg, og andre med speciale i search reputation management ville have anbefalet dem at gøre. Endnu bedre havde det været hvis de havde forberedt sig på, at noget sådan kunne ske - eller en anden katastrofe. Men, der er desværre alt for få virksomheder, som har lagt en online "katastrofeplan". Nogle virksomheder har dog gjort forarbejdet. Således kender jeg til flyselskaber, der har hele kampagnen klar den dag et fly styrter ned og en masse mennesker dør. Det er naturligvis ikke fordi de håber det sker, men fordi de ved at risikoen er der, uanset hvor meget de forsøger at undgå det. Deres kampagne ligger klar, så de indenfor 8-10 minutter efter en katastrofe kan lancere den - uanset hvornår på døgnet det sker. |
»Vi har købt søgeudtrykkene for at gøre det lettere for folk at finde ud af mere om vores indsats i Golfen« Mon ikke det er adwords så? :) |
Og lige netop derfor burde de måske ikke have rodet sig ud i den kampagne. Der er jo ingen der er i tvivl om at kampagnen er sat i vandet for at redde BP's røv, så det kan sgu ikke overraske dem at den også bliver opfattet sådan. Det helt store problem er jo at de tal folk har at forholde sig til p.t. viser at BP bruger nogenlunde samme beløb på Adwords som de bruger på at betale erstatninger til de mennesker, der er berørt af katastrofen. At PR-folkene ikke har kunne se den kritik komme burde få dem til seriøst at overveje et karriereskift. |
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Vil du være med?
Du tager HELT fejl, hvis du tror at de erstatninger BP kommer af med ligger på niveau med deres AdWords annoncering. Erstatningerne - og omkostningerne generelt ved hele denne katastrofe, bliver 100-vis af gange højere. Af mange årsager bliver BP nødt til at komme ud med deres side af historien også. Alt andet ville være idiotisk. |
Det har jeg aldrig påstået.... Læs nu hvad du svarer på, inden du finder de HELT store ord frem Mikkel ;) Jeg skriver at de tal folk p.t. har at forholde sig til viser at BP bruger nogenlunde samme beløb på Adwords, som på erstatninger. Der er ingen tvivl om at erstatningerne kommer til at løbe op i nogle større beløb - særligt nu hvor de har nosset i det og hældt en masse penge i Adwords. Men nu taler vi altså PR og der kan man ikke altid forholde sig til hvordan tingene rent faktisk er...der er "the name of the game" hvordan folk opfatter tingene - og folk opfatter tydeligvis BP's PR-kampagne temmeligt negativt. Hvilket vel, fra et PR-perspektiv, må betyde at opgaven altså ikke er lykkedes til UG ;) Man skal i øvrigt også lige huske på at regningen på Adwords og anden PR næppe heller er endeligt gjort op endnu. Så lad os nu lige vente lidt med at udtale os om de endelige tal. Fakta er at BP's PR-afdeling har fået udsendt et signal om at de bruger lige så mange penge på Adwords, som de bruger på erstatninger.... Det tillader jeg mig altså, i alt ydmyghed, at kalde for en fejlslagen strategi.
Bestemt... Men der er bare forskellige måder at gøre det på og forskellige tidspunkter... I den her forbindelse mener jeg så egentligt at BP ikke har kendt deres besøgstid... |
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Vil du være med?
Det kunne det godt være, men så er de jo ik i toppen af Google hele tiden, med mindre Adwords i højre side tæller med... Så er det sku lidt misvisende skrevet, hvis det blot er Adwords... |