Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S ejet af et ApS.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften de herre og damer.

Jeg har søgt og søgt, men har ikke kunne finde information om emnet. Kan et ApS (et holdingselskab) uden problemer eje 50 % af et I/S?

Jeg har set flere eksempler på holdingselskaber, der ejer dele af interessentskaber, så det kan jo lade sig gøre, men er der særlige regler i forbindelse med stiftelsen af interessentskabet osv. (eksempelvis garantistillelse eller andet)?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:36

Et ApS kan uden problemer eje en andel af et I/S på linie med person-interessenter. Der er så vidt jeg ved ikke specielle krav i den anledning. Særlige regler gælder først, hvis hele I/S''et ejes af ApS''er eller A/S''er. I så fald bliver I/S''et jo reelt et selskab med begrænset hæftelse, og mødes derfor med krav om anmeldelse til E&S, offentliggørelse af regnskaber mv. på linie med de "rene" ApS''er og A/S''er.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:19
Hvorfor ikke lavet et ApS, du kan jo stifte din andel med en del af egenkapitalen fra ApS''et
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 06:05
Dato: 02-12-2006 22:18:31 Forfatter: Thomas1974 Hvorfor ikke lavet et ApS, du kan jo stifte din andel med en del af egenkapitalen fra ApS''et

Que? Ja, det kunne jeg, hvis ikke egenkapitalen i holdingselskabet i forvejen var godt formøblet i andre projekter. Der er ikke tale om et nystiftet holdingselskab.

Desuden; Jeg er ikke den eneste part i ordningen.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 06:06
Dato: 02-12-2006 21:35:56 Forfatter: lundsfryd

Et ApS kan uden problemer eje en andel af et I/S på linie med person-interessenter. Der er så vidt jeg ved ikke specielle krav i den anledning. Særlige regler gælder først, hvis hele I/S''et ejes af ApS''er eller A/S''er. I så fald bliver I/S''et jo reelt et selskab med begrænset hæftelse, og mødes derfor med krav om anmeldelse til E&S, offentliggørelse af regnskaber mv. på linie med de ''rene'' ApS''er og A/S''er.

Det lyder godt. Tak for responsen!
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:22
Et I/S er ikke et selvstændigt skattesubjekt. Dvs. driver et selskab virksomhed via et I/S ser man igennem I/S''et og selskabet beskattes af sin overskudsandel fra I/S''et. I kan så senere hvis I får mulighed etablere et egentligt selskab. Det skal så i givet fald ske ved en såkaldt tilførsel af aktiver hvis I da ikke gennemfører det som en skattepligtig overdragelse. 

Består interessentskabet af personer og selskaber er det derimod lidt vanskeligere at gøre det uden beskatning.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)