Som tråden antyder er jeg interesseret i at høre om man har mulighed for at betale et honorar til en person, der yder en service for ens firma. Det skal læses i den sammenhæng at vi i vores firma ikke ønsker at ansætte personen og personen ikke er erhvervsdrivende og derfor (går jeg ud fra) ikke kan udskrive en faktura, som vi bare trækker fra som andre serviceydelser/omkostninger? Hvilken fremgangsmåde kan man bruge for at aflønne denne person?? /Mads |
Det kan I sagtens. I skal indberette vedkommendes CPR-nummer til SKAT. Hun/han kan sagtens udskrive en faktura (nærmere en kvittering) til jer.
Så vidt jeg husker er det vedkommendes eget ansvar at opgive indtægten til SKAT og indbetale B-skat.
Jeg er ikke fuldstændig inde i reglerne (der er vist lidt omkring arbejdets karakter/omfang), så vi må hellere få en mere kyndig person på banen, men det kan i hvert fald lade sig gøre.
Så vidt jeg husker er det vedkommendes eget ansvar at opgive indtægten til SKAT og indbetale B-skat.
Jeg er ikke fuldstændig inde i reglerne (der er vist lidt omkring arbejdets karakter/omfang), så vi må hellere få en mere kyndig person på banen, men det kan i hvert fald lade sig gøre.