Hej Aminoer Jeg har et spørgsmål angående søgemaskineoptimering. Jeg er pt. hosted hos b-one og har lige fundet ud af at de tilbyder gratis oprettelse af en blog til ens side. Min tanke var så at jeg løbende ville lægge nye indlæg (om løst og fast) i blogen, og altid slutte af med at linke til min firma-side. Har det overhovedet nogen effekt angående SEO? Er der andre ting man ellers kan gøre for at få mest muligt ud af sin blog rent SEO-mæssigt? Mvh. Mikkel Johansen InMedia Reklamebureau www.inmedia.dk |
Det korte svar er:
Det er en god ide, gør det endeligt, men vælg en anden blog end den der kommer fra samme IP adresse.
Det lidt længere svar er:
Det bør du gøre, men sørg for at du skriver kvalitet i din blog, sørg for at din blog kan stå alene, altså at dine posts indeholder informationer nok til at man ikke partou skal over på dit hovedsite for at læse mere. Lad være med at linke i bunden, gør det i stedet der hvor det falder naturligt i teksten og hvis det ikke falder naturligt, så lad være med det. Husk også at "markedsføre" din blog
I min signatur kan du se linket til min blog. prøv at kikke i den, se især de første par post og de nyeste post. Mine posts er stadig ikke helt gode nok, men som du kan se så udvikler de sig.
Mht markedsføring af din blog, så kan du læse min nyeste artikel Sådan gør du din blog mere kendt