Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor må de ??

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bliver ofte ringet op af diverse tidsskrifts sælgere, som prøver at sælge deres produkter.
Og jeg er så træt af det !!!!

Så er det jeg spørger...
Hvor går grænsen for lovligt telefon handel, hvem må og hvem må ikke.
Jeg håber der er nogen der kan kaste lidt lys over problemstillingen.
Tak

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 09:52
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 09:54
I linket står også hvordan du slipper for sælgere ved at komme på Robinsonlisten.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:55
Disse må ifølge hvad jeg har hørt kontakte private uopfordret:

Aviser: Fordi det har en kulturel/oplysende værdi for kunden
Bogklubber: Samme som aviser
Falck: Redningstjeneste med statsaftaler
Velgørenhed: Den har jeg egentlig ikke hørt forklaringen på

Andre?

mvh Carsten
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:36
Dørsalgsloven, som begrænser telefoniske henvendelser mhp salg, er noget værre hø.

Hvorfor må de- og hvorfor må de andre ikke? Det er fordi en del politikere grundlæggende mener, at det er bedst for borgene at beskytte dem mod ting de ikke kan overskue. Det er god gammeldags centralisme: Vi ved bedre. Det er farligt, hvis Brugsen ringer ud, men det er ikke farligt, hvis forsikringsselskaber ringer ud.

Pjat og formynderi!

Jeg spurge Hans Jensen på et uformelt møde om hvad årsagen var (i det jeg nævnte at der ville skabes et hav af arbejdspladser for hans medlemmer, hvis man liberaliserede loven) Han grinede og sagde, at man vel havde tilladt aviser mm for at lukke munden på meningsdannerne. Måske har han ret. Måske er det fordi centralisterne faktisk mener at teleopkald fra Codan er mere af det gode end teleopkald fra Årstiderne.

Men det er noget hø, og det skal ændres!

I stedet bør man gøre det frit for alle at ringe og sælge deres varer. Samtidig skal der laves en liste over "Opkald, Nej Tak!", hvor man kan tilmelde sit telefonnummer, og hvor alle virksomhederne bliver pålagt store bøder for at ringe til.

Frit valg, tak!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:42
Ja, Anders, jeg er også sikker på at reglerne og undtagelserne mere er udtryk for politiske studehandler end varetagelse af forbrugernes interesser.

Men jeg er nu glad for at alle virksomheder ikke må ringe til mig privat. Så kunne man jo ikke lave andet end at besvare salgsopkald hele aftenen.

mvh Carsten
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:45
Carsten, det kan jeg sagtens forstå. Derfor forslaget om at have en "Nej tak" liste, som skal respekteres af alle, inklusiv seriøse avissælgere fra ekstrabladet osv.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:53
Dato: 01-12-2006 10:45:22 Forfatter: AndersSaugstrup Carsten, det kan jeg sagtens forstå. Derfor forslaget om at have en ''Nej tak'' liste, som skal respekteres af alle, inklusiv seriøse avissælgere fra ekstrabladet osv.

Den liste eksisterer vel i form af Robinson-listen.

mvh Carsten
Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 10:54
En "Nej tak" liste har en stor svaghed i denne forbindelse.

Alle telefon-sælgere ringer fra spærrede opkaldsnumre, så derfor er det først når du har fået forklaret hvilket firma de ringer fra, at det er mulig at melde dem for opkaldet, hvis man er på en "Nej tak" liste.
Og det vil være nemt for en sælger at vente med at præsentere firmaet og produket, indtil de har fornemmet om man har interesse eller ej. Og i sidste ende er det svært at bevise at de har ringet, når nummeret ikke bliver registreret hos modtageren af opkaldet.

Hvis det blev givet frit ville der være alt for mange kreative måder at omgå "Nej tak"-listen på og det vil være rasende irriterende at skulle bliver forstyrret endnu mere end man bliver allerede. I den seneste måned tror jeg vi er blevet ringet op 8-10 gange af blad- og avissælgere. Nogle gange har det været med 5 minutter mellemrum. DET er irriterende!

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 10:56
Mht. Robinson-listen, så bliver denne jo heller ikke respekteret.

Citat fra forbrug.dk:

"Kun 105 virksomheder i Danmark abonnerer på de opdateringer af listen, der
sendes ud fire gange om året. Virksomhederne har pligt til at tjekke listen,
inden de sender adresserede reklamer ud.

- Alligevel modtager jeg stadig flere henvendelser fra vrede forbrugere, der
ikke kan slippe af med reklamerne, selv om de er registreret på Robinson-listen,
siger forbrugerombudsmand, Hagen Jørgensen."

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)