Da jeg oprettede Private Hjemmesider, så sørgede jeg for at undgå Dublicate content i form af ens indhold på forskellige sider, men jeg glemte at tage højde for www. vs. ikke www. (ja, jeg ved godt at det er ret dumt ikke at tænke på det fra starten...) Siden ligger på et windows hotel, hvor det ikke er muligt at bruge IIS Redirect, eller for den sags skyld et ISAPI filter eller fejlsider. Jeg tror derfor ikke at der nogen mulighed for at lave korrekt redirect fra mine html sider :-( Jeg overvejer at skifte alle sider til asp, da jeg så kan sætte noget kode op der redirecter korrekt. Problemet er bare, at der allerede findes links til html sider.
Så hvad vil være den bedste løsning?
Jeg kan evt. oprette asp-versioner af alle sider, og sørge for at det er disse der bruges på sitet, men så lave (http-equiv = "refresh") på de gamle html-sider. Så bliver der viderstillet til det korrekte indhold, men det er ikke en korrekt 301 redirect. Eller jeg kan undersøge hvilke sider der er indgående links til, og så beholde dem som html, og blæse på at indholdet så er ens, uanset om det www. eller ikke www.
Siden ligger på et windows hotel, hvor det ikke er muligt at bruge IIS Redirect, eller for den sags skyld et ISAPI filter eller fejlsider. Jeg tror derfor ikke at der nogen mulighed for at lave korrekt redirect fra mine html sider :-(
Der kom svar fra Unoeuro her til morgen, og svaret var som forventet:
"Det kan ikke lade sig gøre på IIS; da det kræver manuel ændring af IIS's
indstillinger. Du kan gør det på et PHP hotel, via fx. en .htaccess
fil, men der er intet tilsvarende til Windows - beklager."
"Det kan ikke lade sig gøre på IIS; da det kræver manuel ændring af IIS's
indstillinger. Du kan gør det på et PHP hotel, via fx. en .htaccess
fil, men der er intet tilsvarende til Windows - beklager."
Dvs. alle deres hoteller på windows får det problem? Det lyder godt.... så ved jeg hvad jeg IKKE skal anbefale.
Det er noget der burde være som standard. Selv bruger jeg det på mine kunder så det er ikke noget der tager mere end 30 sek.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Dvs. alle deres hoteller på windows får det problem? Det lyder godt.... så ved jeg hvad jeg IKKE skal anbefale.
Ja, det er skod. På de andre sites jeg har, som er på et unoeuro windows webhotel, der har jeg hovedsageligt bare holdt mig fra html, for at undgå problemet, og så sat asp-koden til at håndtere 301 redirect.
Er der nogen der ved om google er ligeglad med fil-endelser? Dvs. om eksempelvis html foretrækkes frem for .php eller .asp eller .aspx ?
Det har ingen betydning hvilken fil-endelse du har.... hvis du ikke har nogen endelse, så vil søgemaskinerne kunne forstå dette som en mappe. Du kan også kalde dine filer for .erik hvis du har lyst til det, men det foretrækkes at holde sig til den gængse endelse.
Mit nye CMS som kommer snart der har jeg gjort så du selv kan bestemme filendelsen ;)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....