Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms, salg, engros mm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære forum.
Jeg har et par ting jeg ikke helt kan gennemskue...håber nogen kan hjælpe mig.

Vi er et momsregistreret I/S som har lavet og udgivet en cd, som vi sælger gennem en hjemmeside til 149 kr. inkl. moms og forsendelse. Vi sælger samtidig en tilbudspakke som er samme cd + en bog (bogen er udgivet af en forening) til en samlet pris på 200 kr.

Nu er vi så begyndt at få tilbudspakken ud i diverse boghandlere, som gerne vil have noget forhandler-rabat jo, men hvordan ser regnestykket ud, hvis vi fex skal sælge 1 tilbudspakke til en boghandel, som vil have 30 % i forhandler-rabat?:

160 + moms (25%) = 200 (er dette forøvrigt den korrekte udregning hvis kundens samlede pris inkl. moms er 200??)

forhandlerrabat 30% = forhandlere betaler os 140 (200x0.70) som vi så skal betale moms af. Eller er det fex. uden moms når man sælger til en der skal viderforhandle ens produkt?

Håber ikke det er for rodet til at forstå...det er sikkert rimeligt simpelt...bare ikke helt for mig.

Venlig Hilsen Bjørn
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:08
Din pakke er korrekt til 160 kr. + moms 40 kr. = 200 kr.

Se bort fra moms mellem dig og forhandleren.

Din pakke koster 160 kr. De skal have 30% til deres fortjeneste derfor skal du sælge den til dem for 112 kr. (160 * 0,7) Så kan de tjene de 48 kr. og sælge pakken til 200 kr til kunden. Du skal stadig sælge pakken til forhandleren med moms altså til 140 kr. incl. moms. Så alt efter hvordan man læser dit spørgsmål har du ret

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 00:19
ok - mange tak for svaret!
Det er bare det moms som jeg bliver forvirret af til tider.

/ Bjørn

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:17
Hej Bjørn

For at få gang i salget var det måske en ide at tage fat i http://dk.fonixmusik.com/ 

De har det stort netværk af forhandlere så du ikke skal bruge for meget tid til at skaffe kunderne selv

Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 23:05
Jo tak for forslaget med phønix musik!

Jeg vil ikke helt afskrive Phønix music som en mulighed...dog er min erfarng med dem at deres preferencer er musik, helst helt uden kant. Hér tror jeg desværre at vores plade skiller sig for meget ud...selvom den bestemt overvejende har et behageligt, roligt og harmonisk udtryk.

mvh Bjørn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)