Hej Hvis min virksomhed omsætter for 100.000 Kr. uden nogen udgifter eller andet, og de 100.000 kr. er ren profit står jeg kun tilbage med 35.000 kr. til mig selv. Det var i hvert fald det de fortalte mig hos SKAT idag. Der er vel ikke nogle kloge hoveder herinde, der kan fortælle mig hvordan dette tal kan forøges, altså så jeg ikke betaler så meget af min fortjeneste væk. |
Flyt til Jersey som er mere eller mindre fritaget for skat
. Det vil nok blive svært/umuligt at undgå at betale skat (lovligt) af dit skattepligtige overskud så længe du bor og driver forretning i DK.

Jeg vil anbefale dig at foretage nogle investeringer og få nogle omkostninger, som du kan få fradrag for.
Man har mulighed for at lave mange fiksfakserier, som dog ofte kræver temmelig stor indsigt og derfor kan det være godt at hyre en advokat. Så længe overskuddet er så forholdsvis beskedent vil det næppe kunne betale sig at oprette f.eks. et holdingselskab, hvorved du kunne undgå den tunge beskatning.
Det var næppe den store hjælp, men i hvert fald et lille forsøg på at sætte nogle tanker i gang.
/Mads