Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mindske beskatning

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis min virksomhed omsætter for 100.000 Kr. uden nogen udgifter eller andet, og de 100.000 kr. er ren profit står jeg kun tilbage med 35.000 kr. til mig selv. Det var i hvert fald det de fortalte mig hos SKAT idag.
Der er vel ikke nogle kloge hoveder herinde, der kan fortælle mig hvordan dette tal kan forøges, altså så jeg ikke betaler så meget af min fortjeneste væk.

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:12
Flyt til Jersey som er mere eller mindre fritaget for skat. Det vil nok blive svært/umuligt at undgå at betale skat (lovligt) af dit skattepligtige overskud så længe du bor og driver forretning i DK.

Jeg vil anbefale dig at foretage nogle investeringer og få nogle omkostninger, som du kan få fradrag for.

Man har mulighed for at lave mange fiksfakserier, som dog ofte kræver temmelig stor indsigt og derfor kan det være godt at hyre en advokat. Så længe overskuddet er så forholdsvis beskedent vil det næppe kunne betale sig at oprette f.eks. et holdingselskab, hvorved du kunne undgå den tunge beskatning.

Det var næppe den store hjælp, men i hvert fald et lille forsøg på at sætte nogle tanker i gang.

/Mads

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:59
Dato: 30-11-2006 18:33:23 Forfatter:Ghetix
Hej

Hvis min virksomhed omsætter for 100.000 Kr. uden nogen udgifter eller andet, og de 100.000 kr. er ren profit står jeg kun tilbage med 35.000 kr. til mig selv. Det var i hvert fald det de fortalte mig hos SKAT idag.

Det er ikke rigtigt. Ihvertfald ikke hvis de 100.000 kr. er din eneste indkomst. Det kan kun skyldes at du har lønnet indkomst ved siden af hvorved virksomhedsindkomsten ryger op i mellem og topskatten. Løsningen er at lade virksomhedsoverskuddet opspare i virksomhedsordningen til en foreløbig skat på 28%. Det indebærer så også at du skal lade dem stå i virksomheden. 

Ideen med at påføre sig selv omkostninger for at mindske skatten falder lidt til jorden hvis der er tale om omkostninger man kunne have sparet. Der er trods alt noget tilbage når skatten er betalt. Det er der ikke hvis man investerer det hele.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 15:40
Tak for svaret.

Situationen er sådan, at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, og overskuddet fra virksomheden gerne skulle gå til mig, foruden små investeringer på edb-udstyr og sådanne ting. Kan jeg ikke lade pengene blive i virksomheden, og kun lade dem blive beskattet på de 28% firmaskat, og naturligvis 25% moms?
Der må da være en mere eller mindre simpel fidus, så jeg ikke skal af med så meget til SKAT, det er jo lidt surt.

Håber du kan hjælpe mig
:)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:47

Jo hvis du lader pengene stå i virksomheden. Dvs. hvis du ikke tager dem ud som hævning til privatforbrug

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:46
Det, der er interessant for mindre erhvervsdrivende er i virkeligheden at konvertere privatudgifter til fradragsberettigede driftsudgifter. Man har således i historien bl.a. hørt om dem, der lod virksomheden betale en dyr middag for virksomhedsejeren og hans hustru og i regnskabet behandlede det som en forretningsmiddag. Eller ham/hende, der indkøbte et par kasser vin og gav hele familien vin i gave til jul, men bogførte udgiften som gaver til forretningsforbindelser.

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 23:40
Man kan vel altid snyde hvis man vil.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 09:17
Ja naturligvis. Spørgsmålet er bare hvordan? Det er ikke ligefrem fordi det er muligt at læse om alle de beskidte kneb og tricks i bøger, og sådan, hvis du forstår mig :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:03
Lidt afhængig af dit konkrete mål med dine virksomhedspenge, så er der nogle lovlige muligheder, hvoraf jeg selv skal benytte mig af nogle af dem:

1. Virksomhedsskatteordningen er oplagt, hvis du har mulighed for at lade pengene stå i firmaet. Du må så ikke hæve dem til privatforbrug, men betaler til gengæld kun 28% i skat af det skattepligtige.
2. Invester i relevante ting - men sørg for kun at købe ting, som koster under 11.000 (tror jeg satsen er), for så kan du trække det fra med det samme.
3. Kig tilbage på året og se om du kan genskabe et kilometerregnskab, hvis du har kørt til kunder eller lignende. Det kan fradrages med ca. 3.30 pr. km.
4. Hvis du skal investere i større ting, så overvej leasing og se om ikke du kan få lavet en høj udbetaling på leasingbeløbet (tror jeg virker - må andre gerne lige kommentere)
5. Har du en samlever eller andre som du har tillid, som ikke har brugt hele sit personfradrag? Du kan evt. ansætte vedkommende til at lave outsourcet arbejde for dig for deres restfradrag.

Summa summarum: Du kan principielt ikke slippe for at betale skat - du kan i nogen grad skubbe skatten til næste år, men det vil på et tidspunkt blive betalt.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:41
Der er såvidt jeg kan se ingen som taler om at snyde. Det fænomen Michael omtaler er de situationer hvor skattemyndighederne typisk vil have noget at gå ned i fordi der er tale om ydelser der ligger meget tæt på privatsfæren og ofte udgifter som den erhvervsdrivende ville afholde under alle omstændigheder.

Vedr. PB Tryks indlæg mener jeg det er noget vrøvl at skrive at man skal sørge for at købe ting der koster under 11.000 så de kan fratrækkes med det samme. For det første gælder det at ting der er bestemt til at blive anvendt sammen med andre ting skal ses som en samlet enhed. Derved kan eks. en printer ikke fratrækkes medmindre printeren og computerens pris samlet set udgør mindre end 11.000 kr. For det andet skal man da købe de ting der er relevante for virksomheden. Det at man ikke kan fratrække det hele i år 1 er vel ikke afgørende i sig selv.

Forslaget vedr. samleveren eller ægtefællen er direkte omgåelse hvis ikke samleveren eller ægtefællen har en reel arbejdsindsats i virksomheden. Har vedkommende det er det relevant at ansætte denne eller lade vedkommende være medarbejdende ægtefælle hvis man er over topskattegrænsen og partneren ikke er det. For mig at se er det sjovere at udbetale løn til samleveren op til dennes topskattegrænse end at opspare overskud i VSO for det opsparede overskud vil komme til beskatning på et eller andet tidspunkt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)