|
Hvorfor gøre det selv, når du hos Ageras kan få 3 helt gratis og uforpligtende tilbud fra revisorer og bogholdere, der kan hjælpe dig med korrekt indberetning af moms. Klik her!
Hvorfor gøre det selv, når du hos Ageras kan få 3 helt gratis og uforpligtende tilbud fra revisorer og bogholdere, der kan hjælpe dig med korrekt indberetning af moms. Klik her! |
Men hvis du vinder sagen, er det oftest skyldner der skal betale din advokatregning, så prisen for din advokat kan være mere eller mindre ligegyldig. De fleste gode advokater giver også gerne en gratis intro-time / salgsmøde. Prøv at undersøg dette lidt hos advokaterne i dit lokalområde og få den til at vurderer om dig sag holder vand i retten. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hej! Det er rigtigt at modparten oftest bliver dømt til at betale dine sagsomkostninger, i fald at du vinder sagen, men det er desværre en udbredt misforståelse at "betaling af modpartens sagsomkostninger", i kroner og øre svarer til at modparten betaler hele din advokat-regning. Efter domsafsigelse fastsætter retten et beløb som værende "modpartens sagsomkostninger", og som oftest ligger dette i et niveau der ligner cirka 20% af din advokats opkrævning. Helt ligegyldig er din advokats pris altså ikke. For at vende tilbage til emnet om "en god og billig". Som Nicolai skriver så findes de ikke ![]() et godt stykke arbejde, skal man også have betaling for det - og det gælder naturligvis også i advokaters verden! Jeg mener tilgengæld at gode advokater er alle pengene værd - hvad enten det handler om at forsvare sig i en sag, eller det handler om at få overbevist en dommer om at man har ret i sin anklage mod en person eller virksomhed. I begge tilfælde kan en dygtig og kompetent advokat gøre stor forskel på hvor mange penge man ender med at miste eller vinde. En inkasso-sag på et mindre fakturabeløb er altid et problem - jeg kan varmt anbefale Centura advokater til at føre inkasso-sager, men der er jo altid en risiko for at man ikke får sine penge - skyldneren kan være insolvent etc., og spørgsmålet er om man vil satse advokatomkostningen for et mindre beløb f.eks. i størrelsesordnen 500-1000,-. I sager om små beløb har jeg tidligere haft god erfaring med et inkasso-bureau som Intrum - selvom der sikkert er mange der også har haft dårlige erfaringer med dem. Et brev fra Intrum er en god trussel, og de sender det som oftest u/b, og tager sig kun betalt hvis skyldneren betaler. Nu ved jeg ikke hvor meget du selv har forsøgt - men det er anbefalelsesværdigt selv at udsende rykker-skrivelser, og inkasso-varsel, hvor tonen er hård, og der er pålagt såvel renter som rykkergebyrer. Kontakt evt. en rådgiver for korrekt udfærdigelse af disse skrivelser! Held & lykke + go'' weekend! |
|