Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er instore branding?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer en lille butik, og det går skam okay - det plejer at gå mere eller mindre op hver måned, så jeg kan ikke klage. Men jeg går lidt og spekulere på om ikke der er noget jeg kunne gøre for at få lidt mere gang i butikken. Jeg har kørt diverse reklame kampagner, m.m. men da min butik er lidt niche (gamle bøger og bogreoler), så ved jeg ikke hvor meget reklamer hjælper. Bedre har det da været at reklamere online, i de relevante forums.

Men, nu overvejer jeg om det kunne være at det var butikken i sig selv som skulle ændre - gøres lidt mere "hip" og attraktiv. Er der nogen der har erfaring med den slags?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:24

Marie Norman:
Men, nu overvejer jeg om det kunne være at det var butikken i sig selv som skulle ændre - gøres lidt mere "hip" og attraktiv. Er der nogen der har erfaring med den slags?

Jeg har fra frisørbranchen og der er ingen tvivl om at product placement er vigtigt og at der er virksomheder der betaler for at være bedst placeret.

Når man så tænker på din butik, så tænker jeg f,eks. ok hvordan kan hun sælge flere bøger af en type fra en bestemt forfatter eller genre.

Jeg kommer så frem til, ved godt det kræver stort arbejde eller bred viden, men kunne det ikke være en idé at lave sådan noget her:

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Hej Marie.

Jeg tænker, at niche butikker er kendt for deres service. Det er derfor man vil gå til din istedet for i Bilka eller lignende.

Mange mindre butikker forstår slet ikke, at de har noget de kan udvikle på hele tiden, som skaber større kunde loyalitet, uden at det koster en krone!

KOMMUNIKATION Yes

Her kan du lære rigtig meget især fra The American way - og tror mig, det virker på danske kunder.

Start med at google på "customer service", "eccellent customer service", "fish", "Zappos" og lad dig inspirere af den kommunikation de bruger til at skabe større kunde tilfredshed. Tjek youtube eventuelt.

Brainstorm på, hvad er "Ekseptionel kunde service". Og prøv at implementere det og den kommunikation der ligger til grund for det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 01:08

Hej Marie.

Du kan eventuelt starte et personligt brand indenfor netop din niche. Skrive/video blogge om din passion, hvad siger du til det? :-)

- Ja, jeg tænker online.

Mvh. Frederik 

Fra Cameron
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:41

Du har allerede fået nogle super-gode forslag, kan jeg se, men ville lige dele egne erfaring. Jeg er lige hjemvendt fra et besøg hos en tidligere kollega i England som nu ejer et par butikker som sælger lukus lædervarer, og han har nydt godt af hjælp fra Mood Media - Sensory Branding, som nu også findes herhjemme. De ordnede instore radio og lavet sådan noget duftmarketing, og det virkede faktisk! Så det kunne være du skulle overveje noget i den retning, hvis pengene altså rækker?

Ellers må jeg tilslutte mig ideen om en blog og en god hjemmeside hvor du gør din passion for dine vare tydlig. Eller måske organisere events? Oplæsninger,  f.eks., eller en eftermiddag med litteratur forlæsningen?

Alt godt fremover!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)