Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leverandøraftale til leverandør der sikrer mod misbrug af personlige oplysninger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med en shop hvor min webshop er mellemled imellem leverandørerne og slutkunden (privat)

For at sikre mig imod at leverandørerne misbruger de personlig oplysninger på slutkunden, som jeg oplyser til leverandørerne, skal jeg udforme en leverandøraftale hvor dette indgår, at oplysninger som navn og adresse ikke må bruges til feks. senere at sende noget til kunden alene fordi leverandøren har oplysningerne fra mig...

Nogen der har et eks på en leverandøraftale liggende som jeg kan se, er i tvivl om hvordan jeg skal formulere sådan en...?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:08

De kan jo alligevel ik kontakte din kunde, da det vil blive opfattet som SPAM...

Så hvorfor spilde tid og kræfter på, at sikre sig imod noget, som loven alligevel angiver som ulovligt?

Et lille fif kunne være, at du bestiller et produkt i et familiemedlems navn, og så lader vedkommende underrette dig, hvis de skulle forsøge at kontakte dine kunder. På den måde har du kontrol over leverandøren, og kan evt anmelde dem for spam, uden at de kan se, at det er dig, som der står bag anmeldelsen...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:19

Forholdet er også reguleret i markedsføringsloven så vidt jeg ved.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:32

Fashion-Seller:
De kan jo alligevel ik kontakte din kunde, da det vil blive opfattet som SPAM...

Ja hvis de gør det elektronisk.

Kan godt forstå problematikken og mener også den er yderst relevant i flere tilfælde.

1. Hvis leverandøren bliver grådig og vil lave en konkurrende side, og så per snailmail sender kunder information om den nye sides eksistens.

2. Hvis shopejeren vælger at sælge sin shop på et tidspunkt, så vil køber måske gerne have en sikkerhed for værdien af kunderne og at der ikke straks efterfølgende opstår en konkurrent med al information.

3. Hvis shop går konkurs men har et aktiv som kan realiseres i form at kundekartoteket.

Er helt med på at tingene til dels er reguleret i markedsførings loven, men det opdager en shop ikke hvis der er 10.000 kunder og der sendes tilbud til disse kunder over 2 år med ca. 500 breve per måned.

Mener at det ville være en god idé at få udformet sådan et dokument.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:35

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:

Ja hvis de gør det elektronisk.

De må da heller ik ringe kunden op med mindre det er et forlag, avis eller margasin, hvilket der med 99% sikkerhed ik er tale om...

Så er der fysiske breve tilbage, og der er effekten lille + mange vil føle sig generet af at modtage sådan et uden deres tilladelse...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:39

Fashion-Seller:
Så er der fysiske breve tilbage, og der er effekten lille + mange vil føle sig generet af at modtage sådan et uden deres tilladelse...

Ja det kan nu godt have ret i, men hellere save than sry

Men der kan jo også være andre aspekter i det som gør at det nok er noget der skal ses på i forbindelse med fremtidens handelsmønster.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 21:46

Fashion-Seller:

Så hvorfor spilde tid og kræfter på, at sikre sig imod noget, som loven alligevel angiver som ulovligt?

Et lille fif kunne være, at du bestiller et produkt i et familiemedlems navn, og så lader vedkommende underrette dig, hvis de skulle forsøge at kontakte dine kunder. På den måde har du kontrol over leverandøren, og kan evt anmelde dem for spam, uden at de kan se, at det er dig, som der står bag anmeldelsen...

Hvis leverandøren sender noget til kunden på baggrund af oplysninger leverandøren har fået af dig, er det dig der ikke har sikret kunden imod utilsigtet misbrug af oplysningerne. Der for mener jeg man skal sikre sig imod misbrug ved at indføje det i en leverandør aftale..så er det leverandøren der hænger på overtrædelsen hvis leverandøren alligevel misbruger oplysningerne..

Ingen der har sådan en leverandøraftale ???

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 22:15

Er der virkelig ingen der har sådan en aftale ???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)