Hej Aminoer
Vi sælger primært til erhverv og har rimelig succes med det. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om andre måder at få fat i erhvervssektoren på. Jeg håber at i vil dele jeres erfaringer og metoder her i tråden.
Vi benytter os pt af et mødebooking firma, som ringer ud på vores vegne og booker møde med de erhvervsvirksomheder som opfylder de krav vi nu har sat. De går gerne efter at booke møde med en partner eller en personaleansvarlig, og så er det ellers op til os at lukke salget på det efterfølgende møde. Når/hvis vi så har lavet en aftale, så skal vores arrangement markedsføres internt i virksomheden, og det er bla. her at vi føler der kunne være plads til forbedringer. På nuværende tidspunkt sender vi en invitation, en brochure og en prisliste elektronisk til den som vi har afholdt mødet med, og håber derefter på at den person er istand til at markedsføre det internt. Kunne vi gøre det på en bedre, og smartere måde som ville generere større tilmelding til vores arrangementer? Denne model koster naturligvis nogle penge, eftersom vi har valgt at outsource vores indledende kontakt. Hvad er jeres erfaringer med mødebooking, og hvad ville i ellers foreslå?
Mvh Martin Jacobsen |
Er det jakkesæt det handler om? for så må det da være at lave en aftale om at komme ud i firmaet og præsentere jeres textiler og design for personalet , eller hvem målgruppen nu er, så er det også nemmere at slå kloen i kunden og afslutte et salg.
Tror ikke man får en personale/kontor/what-ever-chef til at præsentere ens produkt så godt som man selv kan....