Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betragtes som udgifter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste år købte jeg en Macbook til udvikling af software. Og i år har jeg tænkt mig at starte et personligt ejet firma. Computeren kostede 11.000 kr. Ville det være muligt/retfærdigt at kalde det for udgifter, selvom den var købt et helt år før firmaets oprettelse? 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, din Macbook kan godt indgå som en fradragsberettiget udgift og straksafskrives, så du får fradrag. Bare ikke med hele beløbet, du skal have vurderet, hvor meget en 1 år gammel Macbook er værd, og det er det beløb, du kan medtage i dit regnskab, ikke mere. Du kan ikke afløfte moms af regningen men får skattemæssigt fradrag for den realistiske brugtværdi.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:18

Anette Sand/Regnskabsskolen:
Du kan ikke afløfte moms af regningen men får skattemæssigt fradrag for den realistiske brugtværdi.

Er der  ingen mulighed for at lade sig registrere med tilbagevirkende kraft momsmæssigt?Geeked

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:21

Nej. Og slet ikke så langt tilbage. Så vær du glad for, at den skattemæssige værdi er større.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:24

Hov - så slet ikke, hvem kommentaren var fra. Og svaret er stadig nej!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Er enig med Anette - der er gået for lang tid. Du er da også enig Henrik, du er jo bare i drillehumør Smile

Anyway nu da trådstarter har fået svar på det konkrete spørgsmål tillader jeg mig at give en lille off topic info - og så er det ikke off topic alligevel.

Sad her i eftermiddag og høstede afgørelser. Denne er ny:
http://www.momsmail.dk/Afgoerelser/Click.asp?A=09&B=01721. Bemærk det er ikke en med SKM-nummer, selvom den faktisk burde have det efter min opfattelse.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)