Hej Janus Du kan købe dem igennem mig fra 50 kr. ex. moms (62,50 inkl.) (bl.a. dk, net, com biz, org til 50 kr.) Du kan også bruge vores dns eller vælge at bruge gratisdns eller egen dns, dette kan vi også hjælpe med. Hilsen Tue Topholm Email: tt@device.dk |
Dato: 30-11-2006 08:55:50
Forfatter: Sune Christesen
Vi benytter også en udenlandsk (en tysk) samarbejdspartner til at registrere vores internationale domæner i gennem, og jeg kan ikke se noget problem i forbindelse med moms eller fakturering ved brug af dem. Tvært i mod mener jeg at vores process ved bestilling af internationale domæner er hurtigere og nemmere end ved gratisdns (for ikke at tale om billigere). Desuden kan jeg bedre lide at registrere direkte hos en ''rigtig'' registrator, fremfor gratisdns der køber dem gennem joker (svjh).
Vi har stadig DNS for en del domæner hos gratisdns, jeg foretrækker dog at køre dns for dem selv. En af de ting jeg har fundet negativt i forbindelse med gratisdns, er at de tilsyneladende udfører planlagt driftsarbejde i dagstimerne, hvilket jeg absolut ikke finder hensigtsmæssigt. Ud over det vil jeg mene at de leverer en fin ydelse.
1) Er du selv Icann accrediteret, hvis ikke, så er joker det samme som din "rigtige" registrator, nemlig en icann accrediteret registrator. Find selv flere her: www.webhosting.info
2) Vi udføre ikke planlagt driftarbejde i dagstimer, men vi kan være tvunge til at udføre reperationer eller nødtvunget systemarbejde i dagstimer for at opretholde drift. Det har reelt kun indflydelse på vores webside når det sker, vores DNS drift backes op af vores adskilte fysiske lokationer.
(mest til resten af debatørene herfra)
3) Vi har i øvrigt en meget åben og direkte politik omkring driftforstyrelse og fejl. I ser det nok som en svaghed, men jeg har taget og gloet lidt på nogle af alle de ovenstående i debattens DNS servers. Jeg tror i skal til at læse op på en 3-4 tekniske dokumenter med krav og anvisning til hvordan man sætter DNS op, for i har tydeligvis ikke fattet en brik af det tekniske. Jeg kan nævne eg DNS som forsvinder hvis den primær NS er væk i 3 sekunder (3 sekunder!), alt for lave TTL, sikkerhedsbrister, overtrædelse af teknisk procedure osv.
3) Jeg gider sådan set ikke diskutere jeres tydelige misundelse over vores produkter, men når folk skriver direkte OM os, så svarer jeg i tråden. Nu kan i mudderkaste færdig.
Spis pænt børn:)