Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne køb? / DNS

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Janus

Du kan købe dem igennem mig fra 50 kr. ex. moms (62,50 inkl.) (bl.a. dk, net, com biz, org til 50 kr.)

Du kan også bruge vores dns eller vælge at bruge gratisdns eller egen dns, dette kan vi også hjælpe med.

Hilsen

Tue Topholm

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:56
Dato: 30-11-2006 08:55:50
Forfatter: Sune Christesen
Vi benytter også en udenlandsk (en tysk) samarbejdspartner til at registrere vores internationale domæner i gennem, og jeg kan ikke se noget problem i forbindelse med moms eller fakturering ved brug af dem. Tvært i mod mener jeg at vores process ved bestilling af internationale domæner er hurtigere og nemmere end ved gratisdns (for ikke at tale om billigere). Desuden kan jeg bedre lide at registrere direkte hos en ''rigtig'' registrator, fremfor gratisdns der køber dem gennem joker (svjh).

Vi har stadig DNS for en del domæner hos gratisdns, jeg foretrækker dog at køre dns for dem selv. En af de ting jeg har fundet negativt i forbindelse med gratisdns, er at de tilsyneladende udfører planlagt driftsarbejde i dagstimerne, hvilket jeg absolut ikke finder hensigtsmæssigt. Ud over det vil jeg mene at de leverer en fin ydelse.

1) Er du selv Icann accrediteret, hvis ikke, så er joker det samme som din "rigtige" registrator, nemlig en icann accrediteret registrator. Find selv flere her: www.webhosting.info

2) Vi udføre ikke planlagt driftarbejde i dagstimer, men vi kan være tvunge til at udføre reperationer eller nødtvunget systemarbejde i dagstimer for at opretholde drift. Det har reelt kun indflydelse på vores webside når det sker, vores DNS drift backes op af vores adskilte fysiske lokationer.

(mest til resten af debatørene herfra)

3) Vi har i øvrigt en meget åben og direkte politik omkring driftforstyrelse og fejl. I ser det nok som en svaghed, men jeg har taget og gloet lidt på nogle af alle de ovenstående i debattens DNS servers. Jeg tror i skal til at læse op på en 3-4 tekniske dokumenter med krav og anvisning til hvordan man sætter DNS op, for i har tydeligvis ikke fattet en brik af det tekniske. Jeg kan nævne eg DNS som forsvinder hvis den primær NS er væk i 3 sekunder (3 sekunder!), alt for lave TTL, sikkerhedsbrister, overtrædelse af teknisk procedure osv.

3) Jeg gider sådan set ikke diskutere jeres tydelige misundelse over vores produkter, men når folk skriver direkte OM os, så svarer jeg i tråden. Nu kan i mudderkaste færdig.

Spis pænt børn:)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:29
Rolig nu, her er ikke tale om hverken mudderkast eller misundelse (i hvert fald ikke fra min side). Jeg betragter ikke gratisdns som en konkurrent til vores virksomhed på nuværende tidspunkt, i så fald ville jeg nok ikke selv benytte og anbefale gratisdns. Jeg synes det er helt fint at du svarer når din virksomhed omtales.

1) Jeg er godt klar over at Joker er Icann registrator, min pointe var blot at jeg foretrækker at handle med Joker eller en anden Icann registrator, fremfor at have et ekstra mellemled på.

2) Okay, det var da rart at høre, det var blot mit indtryk ud fra det systemarbejde der var d. 9. november. Evt. arbejde vil også have indflydelse på jeres urlforward hvis det berører jeres egen webside, eller er der noget jeg har misforstået der?
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 11:39
Dato: 30-11-2006 10:56:20 Forfatter: Peter Larsen [QUOTE]
3) Jeg gider sådan set ikke diskutere jeres tydelige misundelse over vores produkter, men når folk skriver direkte OM os, så svarer jeg i tråden. Nu kan i mudderkaste færdig.

Hvis ingen andre vil rose ens produkter/virksomhed, så kan man jo altid selv :D

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:04
Dato: 30-11-2006 11:28:47
Forfatter: Sune Christesen
Rolig nu, her er ikke tale om hverken mudderkast eller misundelse (i hvert fald ikke fra min side). Jeg betragter ikke gratisdns som en konkurrent til vores virksomhed på nuværende tidspunkt, i så fald ville jeg nok ikke selv benytte og anbefale gratisdns. Jeg synes det er helt fint at du svarer når din virksomhed omtales.

1) Jeg er godt klar over at Joker er Icann registrator, min pointe var blot at jeg foretrækker at handle med Joker eller en anden Icann registrator, fremfor at have et ekstra mellemled på.

2) Okay, det var da rart at høre, det var blot mit indtryk ud fra det systemarbejde der var d. 9. november. Evt. arbejde vil også have indflydelse på jeres urlforward hvis det berører jeres egen webside, eller er der noget jeg har misforstået der?

punkt 3 og .. ehm 3 var mere generelt, jeg havde håbet du fangede den med min seperator :)

ad 1) du gør, ja. Det kan klart ikke anbefales til alle.

ad 2) 9. november var et sammenbrud i en firewall med dertilhørende ipændring og lettere configuration til følge. Valget var at have et site med en "ping success ration" på ca 40%, eller tage lussingen og pådrage sitet nedetid. Fejlen påvirkede også især udp (notifies) på dns med dertil langsommere opdateringer. Jeg valgte derfor nedetiden på godt 1-1/2 til 2 timer da det var en permanent løsning på problemet.

Jeg tror personligt du havde valgt det samme.

i øvrigt har jeg fået at vide mit tegnsæt er fucked up, det er ikke helt korrekt, men tilsyneladende et firefox/amino/OS X problem (smells like utf/iso8859-1 problem)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:49

3) Jeg gider sådan set ikke diskutere jeres
tydelige misundelse over vores produkter, men når folk skriver direkte
OM os, så svarer jeg i tråden. Nu kan i mudderkaste færdig.

Den mentalitet er årsagen til at folk skifter væk fra jeres site, jeres "vi er bedst, hvis nogen er uenige er de dumme/misundelige/inkompetente/whatever" holdning er min primære årsag til at sætte mine egne navneservere op, jeg har brug for et professionelt system hvor jeg bestemmer hvad der skal ske hvor jeg ikke er afhængig af folk med den attitude.

Det er en skam for sådan var i på ingen måde i starten, da var i til at snakke med men berømmelsen må være steget jer til hovedet.

Og lige for at klaregøre det med "professionelt" system, så har jeg blandt andet et problem med at jeg ikke selv er herrer over hvornår ændringer proprigeres ud til slaveserverne, hvilke serial mine zoner kører med, hvilke NS records der oprettes for mine zoner, hvilke TTLs mv. der sættes for mine zoner/records, ydermere ville det være ønsketænkning med et API til at tilgå sine configurationer med.

Jeg er klar over det er en gratis og frivilig service, bla bla bla bla, hvorfor jeg heller ikke gider spilde min tid på at disse jer på forumet, jeg laver simpelthen bare mine egne servere og anbefaler så mine kunder og hvem der ellers spørger at vælge en professionel dns udbyder(Altså en der tjener penge på at udbyde DNS) og nævner i den sammenhæng at vi udbyder en sådan service(som foresten udbydes gratis til eksisterende kunder)

Tag kritiken til jer og begynd at opføre jer ordentligt over for jeres "kunder" , for hvad enten i vil eller ej er det kunder.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:26
Dato: 03-12-2006 00:49:18 Forfatter: mcsolutions

Den mentalitet er årsagen til at folk skifter væk fra jeres site, jeres ''vi er bedst, hvis nogen er uenige er de dumme/misundelige/inkompetente/whatever'' holdning er min primære årsag til at sætte mine egne navneservere op,

Netop mentaliteten på forumet, samt hvor besværgeligt det er at lave en simpel pegning (ift. de steder jeg har prøvet), gør at jeg skifter fra jer igen. En ting er at jeg ikke kan finde ud af jeres system, en anden ting er, at jeg fuldstændig mister lysten til at spørge om hjælp på forumet, når der er den overlegne holdning til nybegynder spørgsmål, og folk generelt. Det kan jeg ikke bruge til noget, og så vil jeg hellere betale 100 kr. mere for mit domæne, og få et smil med når jeg stiller et spørgsmål...

Jeg ved at det er en "billig ydelse", men derfor kan man godt nurse sine kunder lidt...

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:21

Glem nu ikke, at der er  forskel på Netto og Kvickly!
Vil du spare penge på den samme vare, så er der jo som regel en forskel på servicen.
Jeg kan absolut anbefale GratisDNS, når det drejer sig om domæner mv. men vi laver jo resten selv pga. af viden på netop dette område.
Det eneste det kniber med Peter, er når han skal finde vej, hæhæ, men det en en intern joke.
Så domæne oprettelse og redelegering, så er det GratisDNS. Det virker.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:07
Hey...jeg tror jeg skal sætte et kryds i kalenderen...det ser ud som om flertallet herinde er enige om:

a: GratisDNS og kundeservice hænger ikke sammen

b: Er du professionel og har brug for professionel dns, så betal for din DNS

c: GratisDNS er en udemærket registrar.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:38

Hvor du køber dit domæne er faktisk ligegyldigt, men det er absolut billigst ved GratisDNS.
Du kan også sagtens få "kundeservice" hos ham, men jeg kan da godt forstå, at han er træt af at svare på "dumme" spørgsmål, som faktisk er indelysende.
Mht. betaling for domænereg., så betaler du selvfølgeligå hos GratisDNS.
Han tager blot betaling for varen uden mærkelige tillæg. deraf gratis.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)