Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg mon skabt til andet end blot et 37 timers job?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Som spørgsmålet indikerer, har jeg brug for at få klarhed..

Derfor skriver jeg dette indlæg.. Til Jer.. Der måske har den erfaring, og som ønsker at få brunget et budskab på min bane...

Måske lyder det lidt småfilosofisk, ikke desto mindre har jeg siden jeg kunne tænke selvstændigt, haft tanker og ideer om at starte for mig selv.. Tanken om at blive "sin egen herre" har for længst overgået tanken om at arbejde fra 8-16 hver dag... Jeg er 25 år gammel, og har siden 18 års alderen haft en række forskellige jobs.. Bl.a. sælger, lagerarbejder, & pædagogmedhjælper. Nogle af disse jobs er jeg blevet fyret fra, nok pga. manglende motivation.. Andre har jeg selv sagt op fra... Nok af samme årsag. Jeg har en IT baseret uddannelse, og arbejder i øjeblikket som IT-supporter med ansvaret for oplæring af 70 pædagoger i almen IT-viden.. - et job jeg rent faktisk er glad for!

Dog river selvstændigheden stadig i mig... Jeg har prøvet som importør af kina-produkter.. (som så mange andre!).. Det var fine lommepenge, men ikke noget jeg fandt et umiddelbart marked for.. (?!) Efterfølgende har jeg prøvet som IT-konsulent, og har i øjeblikket nogle tilbud ude hos fagforeninger. Men jeg fornemmer heller ikke der er gevinst dér! Dels pga. 1 enkelt afslag, (pga. for høj udbudspris) og nogle stykker med manglende svar!

Mine tanker har dog været mange mange flere steder; opstart af egen pølsevogn, kina-importør igen, salg online,  online-konsulent, freelancejob, osv. osv. Dog har jeg stadig "ikke haft nosser nok til at få tankerne ud til handling!!!!!".. Og det er jeg træt af.... For jeg er virkelig villig til at sætte dette i absolut 1. prioritet..!

... For at gøre en lang historie kort, så har jeg brug for....

- råd og vejledning!

- en mulig sparringspartner, med samme ambitioner som jeg? Tanken er, at med den rette samarbejdspartner kan vi nå længere end vi nogensinde havde drømt om!

- kurser og bøger!

- bare et lille bitte spark, lige dér hvor det hele bliver til en realitet!

Håber på jeres hjælp!

Venlig hilsen
Morten H. Frederiksen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:17

Hej Morten

Jeg tror ikke du er moden til at få en partner, dertil er du lidt for søgende og klart ikke motiveret nok til også at skulle tage ansvaret for en anden. For selvom i skal hjælpe hinanden, skal i være ligeværdige, og enten teamer du op med en som dig selv, og så kommer i ingen vegne, eller teamer du op med en ildsjæl som så kommer til at lave broderparten, og så vil jeres veje skilles.

Jeg har 35 års erfaring som selvstændig, og tro mig jeg har hørt noget der ligner din historie før.

Det råd jeg vil give dig, er at du vælger et område udenfor IT som du kunne tænke dig. Du lyder til at have talent for at have kontakt til mennesker, så det ville jeg satse på. Så sætter du dig en time ved computeren hver dag, og laver en handlingsplan. Ikke en forretningsplan, men en handlingsplan! Måske skal du have en uddannelse, og så undersøger du de økonomiske muligheder for uddannelsesstøtte og laver budget for din egen økonomi under uddannelsen.

Samtidigt så undersøger du mulighederne på markedet for at sælge din ydelse, og besøger gerne en af dine fremtidige konkurrenter for at se om du i det hele taget kan løfte opgaven.

Step by step arbejder du dig planmæssigt hen imod præcis hvad der skal til, for at kunne føre din idé ud i livet. Har du holdt ud så længe, er der en iværksætter i dig, og du har en fremtid. Taber du interessen har du sparet en masse penge og ærgelser.

Vil du importere kinastof, - så står kræmmersæsonen for døren. Der er masser af varer/partier at købe i danmark som er lige så billigt i Kina, og du kan løbende supplere op efterhånden som du sælger på markederne.

Når du kommer overens med dig selv om hvor din fremtid skal ligge, henvender du dig til et vækscenter og her skal du prøve at få en mentor, dvs en person der holder dig "i ørerne" og hjælper dig med at fokusere.

Nu lagde du mærke til ordet fokusere? Det er det aller vigtigste, for udover lysten til at arbejde for sig selv, så kræver det fokus, for en forretning kommer ikke af sig selv. Der bliver masser af hurdler der skal overvindes, alt lige fra banker og forsikringsselskaber til dummebøder fra smarte telefonsælgere, - og er man ikke 112% sat fast på at det bare skal lykkes, - så er det spild af tid.

De nemmeste penge i verden, er dem du henter hos en arbejdsgiver. Det lærer man bare alt for sent, men nu har jeg sagt det Wink 

Held og lykke med det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 165
Fra  www.findroommate.dk Skrevet kl. 20:23

Hej Morten,

Uha, hvor jeg dog kender den følelse du render rundt med. Har selv haft/ har den til dels stadigvæk. Jeg tror meget med man skal passe på med ikke at blive "desperat" og bare springe hovedsløst ud i noget som der er ikke er grundlag for at blive en succes. Jeg tror måske du skal starte med stille og roligt at finde noget som virkelig interessere dig. Du skriver du er IT uddannet, så jeg tror det er der du måske skal finde noget som du kan kører ved siden af dit normale arbejde. Jeg har selv den erfaring, at når du har noget selv, ved siden et alm. job, har man nemmere ved at arbejde på sit eget når du kommer hjem, og det giver små spark i hverdagen for at knokle endnu mere på sit eget. 

Så sæt dig ned og brainstorm, med ideer. Ellers så vær tålmodig så kommer ideen lige pludselig :-)

Det var ikke så mange guldkorn, men jeg har selv været i dine sko, så ved hvordan det er.

Held og lykke

Mvh Kristian Matthes

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:39

Fokuser....

Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:20

Hej.

Mange tak for de fine svar!

Jeg oprettede denne profil i håb om at lære nye indgangsvinkler. Og jeg synes bestemt det skrider fremad. Måske fordi der netop sidder nogle dygtige folk herinde, som kan give mig de inputs jeg netop har brug for.. Måske endda - et verbalt spark røveren!

Jeg takker for rosen i forhold til mine kommunikationsevner.

Og nej - umiddelbart behøver det ikke være en IT virksomhed, og det kunne sagtens være en kommunikationsvirksomhed.

Jeg tror selv, at hvis man springer hovedløst ud i et projekt under en kompetence man virkelig evner, begynder man måske at tage det for givet, og det munder måske endda ud med at intet bliver som man ønsker. Hvis jeg derimod springer ud i et projekt jeg ikke har så stor kendskab til eks. kommunikation, kan det være jeg studerer det mere nøje, og måske undgår de fleste af faldgrupperne. Hvem ved? Måske sort snak, men jeg forstod det.. :-)

Jeg vil i hvert fald som nybegynder, starte ud med at læse lidt mere herinde på Amino - samle mig en masse viden.. (jeg har allerede læse lidt), og så efterfølgende lave en brainstorm. Jeg føler mig lidt mere motiveret, for hver dag der går... Og det er jo en positiv fremgang!

Dyrebilen.dk: Må man spørge, hvilken form for virksomhed du driver?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:31

Først så skal du finde det der interesserer dig og så er det egentligt ligegyldigt om det er som ansat eller som selvstændig. Eneste forskel er vel at du som selvstændig arbejder mange flere timer og tjener lidt mindre, ihvertfald i starten Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:32

Er dit bagland mon skabt til andet end blot et 37 timers job?

Hvis du har stiftet din egen familie, eller har planer om det snart, så er et en rigtig god idé at finde ud af om du har opbakning derfra, hvis du ikke allerede har gjort det.

Det kommer til at tage meget af din, og evt. familiens tid, og det kan hurtigt gå hen og blive en prøvelse for familielivet, ikke bare pga. tiden eller mangel på samme, men f.eks. osse ifb. med økonomi.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan også bare gøre som Jesper Buch fra Just Eat siger :

Launch Crap, but launch

Tro mig du lærer , når du bare VIL have succes, men indser at du er på dybt vand .

Så skal du enten lære at svømme eller drukne.

Så er det selvfølgelig nemmere at stå på stranden og tænke : " Tænk hvis jeg ikke havde vandskræk "

:-)

Launch Crap, but launch, er kun for dem der tør tage en alvorlig lussing, og så stille sig op og sige : " Stik mig 10 lussinger til, så kan jeg lære det ! "

Og lære det gør du.. og er det ikke det det handler om ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)