Dato: 04-12-2006 18:51:18
Forfatter: WideEyes - Virtual Tours
Listen er ikke komplet, Tibet mangler på listen. Og ja, Tibet er en selvstændig nation der er besat af Kina.Tja det kommer jo igen an på hvem du spørger

At det er et land - besat af Kina - forties af bl.a. FN og officielt er navnet Xizang Autonome Region og er en del af Kina. På de nye landekort er der heller ikke noget der hedder Tibet. Men det er en diskussion der ikke vil tage nogen ende. Personligt giver jeg dig ret, men spørgsmålet er hvor længe der bliver ved med at være et Tibet når 2000-3000 flygter hvert år og Kina intensiverer deres fødselskontrol med sterilisation og tvungne aborter............
Officielt var Europa også en del af det Tredje Rige, ligesom Tibet officelt er en del af Kina, men Kina vil aldrig kunne knække Tibetanernes landsfølelse, på trods af at de torturerer munke, nonner, børn, kvinder etc., at de ødelægger klostre, at de nedskyder kvinder der forsøger at flygte over bjergene og tager resten til fange og lader dem (forsvinde), at de indsætter en falsk Dalai Lama, som Tibetanerne aldrig vil anerkende, at de lader systemkritikere forsvinde, på trods af folkedrab og mord på civile, på trods af alt dette vil de aldrig vinde kampen, for der er altid nogle der vil gøre verdenen opærksom på dette...
Heldigvis også flere kendte, som bla. Richard Gere... Mht. nedskydningen af kvinden og tilfangetagelsen og "forsvindingen" af resten af flygtningene, så tager Præsident Bush sagen op med Kinas Kommunistiske leder, når han besøger landet (eller har besøgt)...
Mange af os kan aldrig besøge Tibet, de vi derved sikkert vil forsvinde, men vi vil altid have Tibet i vores hjerte, og vil gøre alt (lovligt) for at ødelægge mest muligt for den kinesiske regering...
Jeg må indrømme at et af mine store ønsker er, at der kommer en USA-ledet NATO aktion mod Kina, derved bliver jeg den første der melder mig til fronten, mod denne slyngelstat!