Hej Thomas, En ting er jo hvad man tror folk vil søge på, noget andet hvad folk siger de søger på og noget tredje er hvad de reelt søger på. Hvad med at tjekke hvor mange søgninger der er på de forskellige ord gennem Googles søgeordsværktøj? Husk ikke at blindt vælge dem med mange søgninger, men forsøg at find frem til konkurrenceniveauet på de forskellige ord/fraser. Måske kan det bedre betale sig nogle mindre søgte ord, hvis de er nemmere at nå en god placering på. Held og lykke! |
Tak til alle for jeres gode tilbagemeldinger. Jeg må tilstå, at jeg rent faktisk er overrasket over, hvor forskellige søgeord folk vælger.
Jeg har i de fleste af mine 3 år som freelance tekstforfatter primært haft én kampagne med overskriften Tekstforfatter Thomas T.
Til den kampagne har jeg tilknyttet langt de fleste af de søgeord, I nævner, men egentlig mest for en sikkerheds skyld, idet jeg følte mig ret sikker på, at folk søgte næsten udelukkende på ordet tekstforfatter. Men det er så nok her, at jeg er meget farvet og ret miljøskadet af mine år som tekstforfatter i reklamebranchen, hvor det er en helt almindelig jobbeskrivelse.
For en uge siden oprettede jeg så yderligere 8 kampagner, som af indlysnede årsager fik mine adwords omkostninger til at stige en del. Da der imidlertid ikke er sket det store i den pågældende uge, blev jeg lidt nervøs for, at jeg måske brugte helt unødvendige penge, for tænk nu hvis dem, der søger på - eksempelvis - salgsbrev, rent faktisk ikke leder efter en til at skrive et salgsbrev, men snarere søger efter sider med inspiration til, hvordan man selv skriver et salgsbrev?
Jeg har på nuværende tidspunkt ikke råd til at fyre en masse adwords penge af uden at få noget igen, så derfor dette indlæg. Det viser imidlertid meget klart og tydeligt, at alle kampagner kan have sin berettigelse, og at jeg nok er nødt til at afprøve dem i en lidt længere tidsperiode for at se, hvad der sker videre.
Dbh
Thomas