Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En hurtig test fra Tekstforfatter Thomas Thomsen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

En ting er jo hvad man tror folk vil søge på, noget andet hvad folk siger de søger på og noget tredje er hvad de reelt søger på.

Hvad med at tjekke hvor mange søgninger der er på de forskellige ord gennem Googles søgeordsværktøj?

Husk ikke at blindt vælge dem med mange søgninger, men forsøg at find frem til konkurrenceniveauet på de forskellige ord/fraser. Måske kan det bedre betale sig nogle mindre søgte ord, hvis de er nemmere at nå en god placering på.

Held og lykke!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:34

Tak til alle for jeres gode tilbagemeldinger. Jeg må tilstå, at jeg rent faktisk er overrasket over, hvor forskellige søgeord folk vælger.

Jeg har i de fleste af mine 3 år som freelance tekstforfatter primært haft én kampagne med overskriften Tekstforfatter Thomas T.

Til den kampagne har jeg tilknyttet langt de fleste af de søgeord, I nævner, men egentlig mest for en sikkerheds skyld, idet jeg følte mig ret sikker på, at folk søgte næsten udelukkende på ordet tekstforfatter. Men det er så nok her, at jeg er meget farvet og ret miljøskadet af mine år som tekstforfatter i reklamebranchen, hvor det er en helt almindelig jobbeskrivelse.

For en uge siden oprettede jeg så yderligere 8 kampagner, som af indlysnede årsager fik mine adwords omkostninger til at stige en del. Da der imidlertid ikke er sket det store i den pågældende uge, blev jeg lidt nervøs for, at jeg måske brugte helt unødvendige penge, for tænk nu hvis dem, der søger på - eksempelvis - salgsbrev, rent faktisk ikke leder efter en til at skrive et salgsbrev, men snarere søger efter sider med inspiration til, hvordan man selv skriver et salgsbrev?

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke råd til at fyre en masse adwords penge af uden at få noget igen, så derfor dette indlæg. Det viser imidlertid meget klart og tydeligt, at alle kampagner kan have sin berettigelse, og at jeg nok er nødt til at afprøve dem i en lidt længere tidsperiode for at se, hvad der sker videre.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:39

Jeg ville google tekstforfatter.

Mvh Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:56

En anden indgangsvinkel kunne være korrekturlæsning, kommaregler eller andet, som angiver usikkerhed på det sproglige/grammatiske. I den proces at skrive noget selv, kunne man "gå død" og vælge en professionel.

Michael

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:29

Jeg ville nok google på "tekstforfatter" og se hvad der skete... Hvis det ikke gav pote ville jeg sandsynligvis kvalificere min søgning yderligere ved at tilføje en eller flere termer.... F.eks. "Tekstforfatter pressemeddelelse" osv. Men det er jo fordi jeg bilder mig ind, at jeg er relativt velkvalificeret til et søge på den slags. "Almindelige mennesker" vil nok være tilbøjelige til at søge på ydelsen istedet for udbyderen af den. En anden fordel vil jo også være at mange vil forsøge at finde guides og templates, så de selv kan udføre arbejdet. Der kunne man sikkert gafle noget god trafik, hvis man var tilstede på de relevante termer - mange vil jo hurtigt indse de ikke kan løfte opgaven selv, og så er det sikkert guld værd at være på pletten med et godt tilbud :)

Men noget jeg kom til at tænke på, der måske kunne være interessant. At kigge lidt på nogle engelske termer - copy, copywriter, copyright (og andre fejlstavede udgaver af copywrite(r)). Nu er Mad Men desværre ikke ligefrem den mest sete serie i DK, men det ville ikke undre mig det mindste, hvis ikke den har haft en eller anden indflydelse på sprogbruget i DK.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:46

Fama:

Jeg ville nok google på "tekstforfatter" og se hvad der skete... Hvis det ikke gav pote ville jeg sandsynligvis kvalificere min søgning yderligere ved at tilføje en eller flere termer.... F.eks. "Tekstforfatter pressemeddelelse" osv. Men det er jo fordi jeg bilder mig ind, at jeg er relativt velkvalificeret til et søge på den slags. "Almindelige mennesker" vil nok være tilbøjelige til at søge på ydelsen istedet for udbyderen af den. En anden fordel vil jo også være at mange vil forsøge at finde guides og templates, så de selv kan udføre arbejdet. Der kunne man sikkert gafle noget god trafik, hvis man var tilstede på de relevante termer - mange vil jo hurtigt indse de ikke kan løfte opgaven selv, og så er det sikkert guld værd at være på pletten med et godt tilbud :)

Men noget jeg kom til at tænke på, der måske kunne være interessant. At kigge lidt på nogle engelske termer - copy, copywriter, copyright (og andre fejlstavede udgaver af copywrite(r)). Nu er Mad Men desværre ikke ligefrem den mest sete serie i DK, men det ville ikke undre mig det mindste, hvis ikke den har haft en eller anden indflydelse på sprogbruget i DK.

Hej Fama

Ja, jeg har også en kampagne med overskriften Copywriter, da det ofte er det engelske ord, som bruges af reklamebureauer og andre mediefolk. Smile

Mad Men er en super cool serie! Drinks

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)