Jeg er ikke enig i, at du skal beholde dem, "sålænge de giver overskud". Dårligt performende søgeord (dvs. søgeord med en ringe Click-Through-Rate (
CTR) bør du fjerne, da de skader din annoncegruppers/kampagnes overordnede CTR. Det kan resultere i, at dine annoncer ikke bliver vist så ofte, som de kunne. Det kan desuden betyde, at dine kampagner bliver dyre, da deres CTR/performance er med til at bestemme både placeringen af dine annoncer og søgeordenes Cost-Per-Click (
CPC).
Indstiller du dine søgeord/søgeordssætninger til broad, phrase eller exact? Hvis du har søgeord med kun et enkelt ord i, der bliver vist mange gange men sjældent bliver klikket på, bør du prøve dig frem varianter, hvor du bruger flere ord i søgeordssætningen og sætter den til exact.
Mere unikke søgeord/søgeordssætninger, der giver færre visninger, men en høj CTR, er som regel sjovere end søgeord/søgeordssætninger med mange visninger og en ringe CTR.
Broad = Annoncen bliver vist, når søgeordet/søgeordene findes i en søgestreng.
Phrase = Annoncen bliver vist, når søgeordene findes i en søgestreng i den rækkefølge, du har indstillet søgeordene til.
Exact = Annoncen bliver kun vist, når der søges præcist på det søgeord/søgeordssætningen.