... Og det er min debut som entrepeneur ! Jeg er derfor interesseret i tips, tendenser og "Best Practice" når det handler om at importere varer fra Kina i små mængder. Da hver brille bliver lavet individuelt og tilpasset kundens behov i Kina, skal hver brille i udgangspunktet sendes stk. vis til DK indtil ordrene bliver store nok til ugentlig forsendelse. 1. Hvad er mulighederne for at sende produkter enkeltvis på en billig og effektiv måde? 2. Hvor pålidelig er fragt ordning fra Kina (kommer tingene til tide? Er der faldgrupper?) 3. Hvordan fungere told og skat fra Kina? 4. Hvor meget skal materialerne testes og hvem skal godkende dem (De fleste brillestel er plastik eller træ eller bambus?) 5. Kan optikeren sende brillen direkte til kunden, eller skal jeg kvalitetstjekke? 6. Hvad skal jeg være ekstra opmærksom på når jeg handler med Kina? På forhånd mange tak. Mvh. Anne.
|
annemadeit:1. Hvad er mulighederne for at sende produkter enkeltvis på en billig og effektiv måde?
EMS, UPS, DHL, TNT mm... Der er nok af alternativer!
annemadeit:2. Hvor pålidelig er fragt ordning fra Kina (kommer tingene til tide? Er der faldgrupper?)
Jamen det kommer an på hvem det er med... UPS er nok toppen, mens EMS er bunden, hvis man kan sætte det sådan op...
annemadeit:3. Hvordan fungere told og skat fra Kina?
25% moms + xx% told... Kan ik huske toldsatsen
annemadeit:4. Hvor meget skal materialerne testes og hvem skal godkende dem (De fleste brillestel er plastik eller træ eller bambus?)
De skal leve op til EUs standard indenfor området... Hvem der skal teste dem, må jeg melde pas på!
annemadeit:5. Kan optikeren sende brillen direkte til kunden, eller skal jeg kvalitetstjekke?
Ja, MEN det er dig, som hænger på told, moms + evt gebyre, hvis du sælger dem fra DK...
annemadeit:6. Hvad skal jeg være ekstra opmærksom på når jeg handler med Kina?
At du handler med producenten eller et pålideligt firma, og ik en af de ualmindelig mange brokere/tradere...