Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆÆLP ! Jeg vil importere briller fra Kina.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

... Og det er min debut som entrepeneur !

Jeg er derfor interesseret i tips, tendenser og "Best Practice" når det handler om at importere varer fra Kina i små mængder.

Da hver brille bliver lavet individuelt og tilpasset kundens behov i Kina, skal hver brille i udgangspunktet sendes stk. vis til DK indtil ordrene bliver store nok til ugentlig forsendelse.

1. Hvad er mulighederne for at sende produkter enkeltvis på en billig og effektiv måde?

2. Hvor pålidelig er fragt ordning fra Kina (kommer tingene til tide? Er der faldgrupper?)

3. Hvordan fungere told og skat fra Kina?

4. Hvor meget skal materialerne testes og hvem skal godkende dem (De fleste brillestel er plastik eller træ eller bambus?)

5. Kan optikeren sende brillen direkte til kunden, eller skal jeg kvalitetstjekke?

6. Hvad skal jeg være ekstra opmærksom på når jeg handler med Kina?

På forhånd mange tak.

Mvh. Anne.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:49

annemadeit:

1. Hvad er mulighederne for at sende produkter enkeltvis på en billig og effektiv måde?

EMS, UPS, DHL, TNT mm... Der er nok af alternativer!

annemadeit:

2. Hvor pålidelig er fragt ordning fra Kina (kommer tingene til tide? Er der faldgrupper?)

Jamen det kommer an på hvem det er med... UPS er nok toppen, mens EMS er bunden, hvis man kan sætte det sådan op...

annemadeit:

3. Hvordan fungere told og skat fra Kina?

25% moms + xx% told... Kan ik huske toldsatsen

annemadeit:

4. Hvor meget skal materialerne testes og hvem skal godkende dem (De fleste brillestel er plastik eller træ eller bambus?)

De skal leve op til EUs standard indenfor området... Hvem der skal teste dem, må jeg melde pas på!

annemadeit:

5. Kan optikeren sende brillen direkte til kunden, eller skal jeg kvalitetstjekke?

Ja, MEN det er dig, som hænger på told, moms + evt gebyre, hvis du sælger dem fra DK...

annemadeit:

6. Hvad skal jeg være ekstra opmærksom på når jeg handler med Kina?

At du handler med producenten eller et pålideligt firma, og ik en af de ualmindelig mange brokere/tradere...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:32
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

Chine Express (EMS) fungerer fint, der går et par dage så har du dine briller.

Prisen er også rigtig god. (Eller jeg får den til en god pris.)

Vedr. toldsatsen så tror jeg den er 2,9% - Det er det jeg betaler for mine briller.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)