Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis medhjælp - noget jeg skal være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi tager rundt til diverse arrangementer i løbet af sommeren, og i år har vi valgt at få nogle til at hjælpe os.

Dette er gode venner, der intet skal have for det, men firmaet skal naturligvis betale:

Transport (vi kører alle i samme bil)

Indgangsbilletter til arrangementet (disse skal købes enkeltvist)

Evt. overnatning

Mad og drikkevarer mens der arbejdes.

Er der noget jeg bør være opmærksom på, mht. dette? Forlanges der forsikringer eller andet tegnet for dette?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:51

Det vigtigste må her være forsikringen - hvis vi skal følge reglerne, tror jeg ikke du kan komme uden om at du hænger på skader selvom det er ulønnet arbejde.

Jeg er lidt i tvivl om dine ulønnede medarbejdere risikere beskatning af indgang, mad samt overnatning - da det jo er en firmagode du sætter til rådighed.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:55

Der skulle ikke være noget problem i at betale indgang, mad og overnatning for frivillige medarbejdere, heller ikke skattemæssigt, så længe de er med af erhvervsmæssige årsager. Hvis I udleverer mobiltelefoner, skal de pågældende betale multimedieskat, men ellers kan I afholde udgifterne, præcist som hvis der var tale om almindeligt lønnede medarbejdere.

Der, hvor problemet kan opstå er, hvis de pågældende modtager dagpenge eller kontanthjælp og i den anledning skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet: Da vil de skulle redegøre for de timer, de har brugt i din virksomhed.

Enig i, at du skal have tjekket op på din forsikring - især den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Det ville være skrækkeligt, hvis en af de frivillige kom noget til, og I så ikke var dækket.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København N
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:28

Mange tak for svar!

Transport og indgang er jo en nødvendighed for at kunne udføre arbejdet, så det kan vel ikke ses som et gode?

Det er folk med alm. lønmodtager arbejde eller selvstændige, så der burde ikke være noget i forbindelse med kommunen/ a -kassen.

De får ikke udleveret telefoner, så det er heldigvis nemt nok.

Dvs. det er bare noget forsikringsmæssigt - det er jo til at holde styr på. :)

Mange tak!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)