Er det tilladt at låne mig selv f.eks 300.000 kr fra min anpartsselskab til f.eks 6% i rente som annuitetslån i 10 år ??? Dbh. Thomsen |
Nej!
Anpartshaverlån er ulovlige.
Er det tilladt at låne mig selv f.eks 300.000 kr fra min anpartsselskab til f.eks 6% i rente som annuitetslån i 10 år ??? Dbh. Thomsen |
Nej! |
Hej! Nej...iflg. Anpartselskabslovens §49 er anpartshaverlån ulovlige. /Peter |
Selskabsinfo: Aktiver: Bankkonto kr. 304.250,00 Passiver: Egenkapital kr. 304.250,00 Dvs. at eneste mulighed er at likvidere selskabet og betale en masse penge i skat for at få pengene ud ??? Jeg betaler pt. 6% på mit boliglån i banken, og tænke at de penge kunne mit eget selskab ligesågodt tjene, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre :-( Dbh. Thomsen |
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Jeg tænker netop skattemæssigt. For ikke at blive beskattet af hele beløbet nu, men løbende over de næste 10 år i stedet for.... |
Din anskaffelsessum på anparterne må være mindst 125.000 (som du indskød i sin tid, da du stiftede selskabet). Dermed er din fortjeneste 304.250 - 125.000 = 179.250, som så skal beskattes med 28 %/43 %. Jeg kan ikke huske den aktuelle grænse mellem de to procentsatser, men du kommer jf. ovenstående regnestykke næppe af med mere end 70.000 i skat. |
Da anpartsselskabet er stiftet ved skattefri virksomhedsomdannelse er anskaffelsesummen for anparterne kun ca. kr. 2.000 !!!!!!!!!!!! Dbh. Thomsen |