Jeg har endnu ikke oplevet, at kunden ikke har læst betingelserne, når de sender tilbudet/aftalen retur i underskrevet stand, men nu gør jeg også meget ud af at få dem til det. Det er kun en fordel for mig, hvis de nærlæser dem. Der er ingen bindinger eller andre kryptiske forhold, som de skal være på vagt overfor. Tværtimod, så vinder jeg tillid ved at have fuldstændig gennemskuelige og enkle betingelser. Men der er nu også mere tale om en samarbejdsform end egentlige kundeforhold i mit tilfælde, så... Man kan sagtens sammensmelte tilbud og aftale på en fornuftig måde, men ja, du har ret i at der er mange, der smækker diverse mere eller mindre kundefjendske vilkår ind i betingelserne med meget små bogstaver. |
Udformning af tilbud
|
På den måde kan (og bør) man læse det hele igennem. Har det hele været sendt til kunden på skrift, allerede tidligt i forløbet, kan denne heller ikke komme bagefter og sige at de blev ført bag lyset. Og ikke for at skyde på dig Lone, men når man handler med penge, bør man altid gennemlæse alt. Der er ingen grund til at føle sig presset til at underskrive noget "her og nu" - man kan altid tillade sig at læse kontrakter og ordrebekræftelser godt igennem. Hvis sælger ikke vil tillade det, er der jo nok noget fusk med et eller andet sted, hvilket blot forstærker grunden til at læse. Personligt hader jeg også selv at det juridiske... ***, når man nu engang heller vil arbejde med det man kan lide, frem for at skrive lange sider der dækker alt fra en flækket negl til force majeure. Desværre er det blevet sådan i dagens Danmark, like it or not |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
fejlen ligger. Hos mig... og min historie var heller ikke ment som en tudeprinsesse-fortælling, om hvor strenge DR var ved mig og at jeg selv var totalt forsvarsløs og uforskyldt. Det var bare en historie om, hvordan man kan blive uvenner, når kontrakten er sneget med (eller ikke med) som et bilag, i stedet for som hoveddokumentet. "Personligt hader jeg også selv at det juridiske... ***, når man nu engang heller vil arbejde med det man kan lide, frem for at skrive lange sider der dækker alt fra en flækket negl til force majeure. Desværre er det blevet sådan i dagens Danmark, like it or not" Ja, jeg har så hyret én til at gøre det. For jeg synes, at det er noget så røvssygt. |