Jeg har et rent teknisk spørgsmål vedr. linkbuilding: Hvis man nu oprettede en masse små blogs på fx. Wordpress, Blogger m.fl. og skrev en tekst med et link til ens hjemmeside -- ville det så hjælpe noget? Og hvad hvis teksten på alle disse blogs var ens? Jeg kunne forestille mig, at det var ligegyldigt, hvis siden ikke blev indekseret, og jeg kunne ydermere tro, at en blog, der var blev downranket pga. duplicate content ikke ville yde så meget i linkværdi til ens hjemmeside - men mit spørgsmål er: Ville det overhovedet virke? Bliver Google sure på en -- eller tillægger de bare ikke de pågældende links særlig meget vægt?
Hvis svaret er åbenlyst, så bær over med mig, jeg er ikke så ferm til søgemaskineoptimering :-)
Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.
Det vil ikke virke særligt naturligt med et væld af blogs med præcis samme tekst og samme link til din hjemmeside, vel? Så det kan ikke anbefales.
Du har ganske ret i, at en blog med præcis samme indhold som en stribe andre blogs ikke kommer ret langt i Google. Faktisk kan det meget vel ske, at den aldrig bliver indekseret (eller i hvert fald hurtigt sorteret fra).
Automatisere hvilken proces med WordPress? Forklar Niels, min gode mand!
Skrive en tekst.... lade den "spinne" med nogle udvalgte ord/sætninger så du får variation i teksten. Have et program der over 30 dage (lad os sige at du har 50 tekster) poster mellem 1 og 3 artikler på hver sin blog (her skal du så have 50 blogs) automatisk. Den funktion er nemlig indbygget i WordPress og testet...
(er faktisk igang med at planlægge sådan et produkt - når jeg kan afse tiden, men det ER testet og fungerer strålende).
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....