Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af en generalforsamling - hvor langt går bestyrelsen?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg hedder Peter R. Hansen og sidder i Repræsentantskabsrådet i Dansk Aktionær Forening, og havde i år fornøjelsen af at repræsentere foreningen og dens interesser ved diverse generalforsamlinger. Yderligere tog jeg også selv ordet, ved generalforsamlinger i de selskaber som jeg selv ejer aktier i.

Selskaberne som jeg nåede i regnskabs sæsonen 2010 var:  Skako Industri, Royal Unibrew, Vejle Boldklub og AC Horsens.

Det jeg bed mærke i til de forskellige GF, var bestyrelsens måde til at håndtere kritiske spørgsmål, som blev stillet af aktionærerne, samt hvilke spørgsmål man mente man havde ret til at afvise at svare på. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening, om hvordan i føler at en bestyrelse skal ergre til en generalforsamling, og på hvilket niveau i synes aktionærerne kan tillade sig at stille spørgsmål. Skal det være Strategisk, teknisk eller operativ..?

Yderligere starter jeg også lige en semi tråd.

Nogle der kan forklare mig hvorfor det er, at der til eks. til Royal Unibrews generalforsamling med over 4.000 deltagende aktionærer, kun var 3 der tog ordet og stillede spørgsmål. Jeg tvivler på at der ikke er noget at sætte spørgsmålstegn ved i et selskab som afleverer et regnskab på over 100 sider. Men måske er det bare kulturen i Danmark - eller en general sceneskræk som befolkningen lider af. 

jeg finder det interessant.


Side 1 ud af 1 (1 indlæg)