Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er dette SPAM ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Jesper Laugesen:

Det er ulovligt uopfordret at sende tilbud via mail.

Det er derimod ikke helt korrekt.

What? Prøv at læs markedsføringsloven §6, der er det skåret ud i pap.

Du kan også læse mere om det på følgende link  http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/uanmodedehenvendelse/telefax

Der er altså ingen tvivl om at det pågældende eksempel er i strid med den gældende lovgivning og der er ingen "smuthuller" - som erhvervsdrivende må du ikke benytte email i din markedsføring, med medmindre modtager har opfordret dig til det (enten direkte eller indirekte).

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:45

Fama:

What?

Tag tænkehatten på og læs hvad der bliver sagt!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:46

Jesper Laugesen:

Kan du uddybe hvornår det er lovligt at sende uopfordret tilbud pr. mail ?

¨

Det er det aldrig!

Og for dit vedkommende er det også fint at antage at det aldrig er iorden at sende forretningsrelaterede e-mails til folk du ikke kender, så er du ihvertfald på den sikre side.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:49

Mikkel Mikjær Christensen:
Tag tænkehatten på og læs hvad der bliver sagt!

Sæt dig ind i lovgivningen... Så behøver du ikke tænke selv. Hvilket vist er bedst for alle parter ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:51

Fama:

Sæt dig ind i lovgivningen... Så behøver du ikke tænke selv. Hvilket vist er bedst for alle parter ;)

Godt råd! Gå nu ud på badeværelset, se dig selv i spejlet, og giv dig det råd!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:54

Fama:

What? Prøv at læs markedsføringsloven §6, der er det skåret ud i pap.

Du kan også læse mere om det på følgende link  http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/uanmodedehenvendelse/telefax

Det er faktisk lidt sjovt ... jeg har lige nærlæst dit link og den mail som tråden drejer sig om.

Jeg mener faktisk IKKE den falder ind under her ...

Den oprindelige afsender forsøger IKKE at sælge til den oprindelige modtager ... han forsøger faktisk at KØBE reklameplads på afsenders udgående pakker, så vidt jeg kan læse mig frem til står der ikke noget om uopfordrede købstilbud?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:09

Som jeg tolker loven, er uopfordret mail fra virksomheder aldrig tilladt, medmindre modtager har givet eksplicit og forudgående samtykke.

Det er den ene side af sagen.

Den anden side er, at jeg ikke nødvendigvis vil betegne omtalte mail som spam. Han har tydeligvis lagt energi i sit tilbud, og jeg ville nøjes med at slette den, hvis jeg ikke var interesseret i at indgå et samarbejde.

Det der med at hidse sig op over, hvad der i mine øjne er petitesser, koster simpelthen for meget tid.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:33

For lige at slå fast - det er ikke noget jeg skal bruge til på at forfølge, jeg er helt enig i at tiden kan bruges bedre Smile

Så det er mest af nysgerrighed, og her mener jeg fortsat at det er klart ulovligt.

Vi kan jo alle således strikke en mail sammen, og så bombardere hinanden med disse - hvor fedt er det ? Vi får alle rigeligt møj i indbakken iforvejen.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:34

Jesper Laugesen:

Så det er mest af nysgerrighed, og her mener jeg fortsat at det er klart ulovligt.

Nej, det er ikke ulovligt. Fyren vil købe noget af dig!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:59

Så er vi bare uenige - fred være med det Smile

mvh

Jesper

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)