Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed i Tyskland

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen,

Jeg overvejer at starte en virksomhed i Tyskland, da jeg har opdaget et forretnings område, der ikke er udnyttet endnu, og at jeg derfor kan være first runner på det marked. Mine spørgsmål er følgende:

1. Kan man som dansk statsborger starte en virksomhed i Tyskland, når man ikke har adresse dernede?
  2. Hvad kræver de tyske myndigheder at start kapitalen i virksomheden er?
  3. Er der nogen der kender job sites i Tyskland hvor man som arbejdsgiver kan søge i folks CV, og på den måde få en indikation af hvad deres lønninger ca. ligger på? Det drejer sig om helpdesk supportere.

På forhånd mange tak for jeres eventuelle svar :)

Med venlig hilsen
Peter Jordan

Peter Jordan - www.findposen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17

Interesserante spørgsmål, jeg tildels selv søger svar på, tildels kan svare dig på, hvis du giver mig en smule tid til research. :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:14

Peter - www.eurotask.dk:

Jeg overvejer at starte en virksomhed i Tyskland, da jeg har opdaget et forretnings område, der ikke er udnyttet endnu, og at jeg derfor kan være first runner på det marked. Mine spørgsmål er følgende:

1. Kan man som dansk statsborger starte en virksomhed i Tyskland, når man ikke har adresse dernede?
  3. Er der nogen der kender job sites i Tyskland hvor man som arbejdsgiver kan søge i folks CV, og på den måde få en indikation af hvad deres lønninger ca. ligger på? Det drejer sig om helpdesk supportere.

1: Ja men det kræver, at du får en tysk adresse til dit selskab... Kan evt være hos en revisor, advokat eller leje en postboks.

2:
AG er 50.000 euro + notar og oprettelses omkostninger, og svare til et A/S
GmbH er 25.000 euro + notar og oprettelses omkostninger, og svare til et Aps
UG er 1 euro + notar og oprettelses omkostninger, og svare til et Aps, dog med specielle krav.
Privat gewerbe er 20 euro i oprettelsesomkostninger, og svare til et enkeltmandsfirma

3: Pas...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:26

Fashion-Seller:

Peter - www.eurotask.dk:

1: Ja men det kræver, at du får en tysk adresse til dit selskab... Kan evt være hos en revisor, advokat eller leje en postboks.

2:
AG er 50.000 euro + notar og oprettelses omkostninger, og svare til et A/S
GmbH er 25.000 euro + notar og oprettelses omkostninger, og svare til et Aps
UG er 1 euro + notar og oprettelses omkostninger, og svare til et Aps, dog med specielle krav.
Privat gewerbe er 20 euro i oprettelsesomkostninger, og svare til et enkeltmandsfirma

3: Pas...

til 1: jeg troede faktisk, at der var en regel om, at man skulle være mindst 50 procent af tiden i Tyskland så. Men det kan være at det var en fejlinformation :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:25

Iryna.dk:
til 1: jeg troede faktisk, at der var en regel om, at man skulle være mindst 50 procent af tiden i Tyskland så. Men det kan være at det var en fejlinformation :-)

Det har nok mere været i forbindelse med at nogen ønskede at køre i afgiftsfri biler eller lignende, mig bekendt findes der ingen regler for at en anden juridisk person skal være tilstede for et selvstændigt juridisk selskab i EU.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:15

Iryna.dk:

Det har nok været i forbindelse med beskatning eller fordele ved bil osv., at du har hørt det...

Der er ingen krav om, at du skal opretholde dig i landet. Der skal dog være en tysk "filial"/postbox, hvor myndighederne kan komme i kontakt med dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Lagersalg123 - JEN:

Iryna.dk:

Det har nok mere været i forbindelse med at nogen ønskede at køre i afgiftsfri biler eller lignende, mig bekendt findes der ingen regler for at en anden juridisk person skal være tilstede for et selvstændigt juridisk selskab i EU.

Fashion-Seller har ret, idet jeg faktisk mener der skal være en såkaldt "Geschäftsfürer", som repræsenterer selskabet, heraf en revisor, advokat eller lignende.

Der findes flere forskellige firmaer i Hamburg-området, som også taler dansk, som kan hjælpe med hele stiftelsen og opsætningen.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Lagersalg123 - JEN:

Iryna.dk:

Fashion-Seller har ret, idet jeg faktisk mener der skal være en såkaldt "Geschäftsfürer", som repræsenterer selskabet, heraf en revisor, advokat eller lignende.

Der findes flere forskellige firmaer i Hamburg-området, som også taler dansk, som kan hjælpe med hele stiftelsen og opsætningen.

Ejeren af firmaet eller direktøren er Geschäftsführer, og har nogle forpligtelser han/hun skal leve op til... Overtrædes disse, så er man personligt ansvarlig, også selvom det hele foregår i selskabs regi. Dette gælder også ved f.eks konkurs...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:27

Tonny Skov Pedersen:
idet jeg faktisk mener der skal være en såkaldt "Geschäftsfürer", som repræsenterer selskabet, heraf en revisor, advokat eller lignende.

Nej faktisk ikke, der er til UK Ltd selskaber..

UG kræver stort set ingenting and end 1 euro der skal i banken og et besøg hos en notar.

samtet pris ca. 800 euro og 100 euro per måned for postadresse med videreforsendelse..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:29

Lagersalg123 - JEN:

UG kræver stort set ingenting and end 1 euro der skal i banken og et besøg hos en notar.

samtet pris ca. 800 euro og 100 euro per måned for postadresse med videreforsendelse..

ALLE tyske selskaber SKAL have en Geschäftsführer...

Og 800 euro for et UG? Damn de tager sig godt betalt!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)