Hejsa Pt. sidder jeg og administrere hjemmesiden www.brandsudstyr.dk som jeg tidligere har ejet. Vi vil gerne ekspandere til Tyskland og senere andre lande. Der skal blandt andet ny hjemmeside m.m. men nok om det. Vi planlægger, at sælge varene fra Tyskland hvor vi søger et lagerhotel der også sender varene for os. Med hvilke fordele gør vi det bedst? Opretter en virksomhed i Tyskland eller lader virksomheden blive i DK. Og hvad gør vi ifht at leverandøren evt. kommer fra Tyskland. .....tysk moms osv. Hvis vi beholder firmaet i DK men sælger fra en adresse i DE hvor meget skal køberen så betale i moms? |
Hej Kenneth,
Jeg har tidligere fået lavet en markedsscreening af det tyske marked, og den fik jeg lavet af et dansk/tysk konsulentfirma som hedder Sørensen Consulting. Firmaet har både kontor i Tyskland og i Danmark, og har specialliseret sig i at hjælpe danske virksomheder igang i Tyskland. Se mere på deres website: www.connecting-markets.com
Måske de kan hjælpe jer videre....?
Jeg har tidligere fået lavet en markedsscreening af det tyske marked, og den fik jeg lavet af et dansk/tysk konsulentfirma som hedder Sørensen Consulting. Firmaet har både kontor i Tyskland og i Danmark, og har specialliseret sig i at hjælpe danske virksomheder igang i Tyskland. Se mere på deres website: www.connecting-markets.com
Måske de kan hjælpe jer videre....?
mvh Carsten