Min intro er en tegning af mit logo – og jeg har fået et tip om, at denne intro måske forvirrer søgemaskinerne. Hvis søgemaskinerne har svært ved at finde mig pga. denne, må den jo væk… Er der nogen der ved noget om dette?
Hej Anja. Tillykke med din e-shop og velkommen iblandt os.
Ja, set ud fra et søgemaskineoptimerings-synspunkt (langt ord en søndag aften ) så er det ikke så godt med det billede. Eller al den tekst du har deri, kan søgemaskinerne ikke læse. Vil ikke mene, at de ligefrem bliver forvirrede af det, men de indekserer i hvert fald ikke teksten.
Derudover kan jeg se, at du har opbygget din side med tabeller. Det genererer også en pokkers masse kode, som søgemaskinerne skal igennem, før de når til det væsentlige.
Jeg vil råde dig til at pløje igennem søgemaskine-artiklerne her på Amino og på Eksperten.dk. Så skulle du være i stand til at lave lidt ændringer, der vil gavne dig.
Jeg har nu aldrig hørt at tabeller skulle være et problem for søgemaskiner. Jeg ville (og er) være tryg ved tabellerne indtil andet er bevist. Hvorfor skulle dette være et problem?
På en pæn måde, fjern teksten fra billedet og skriv det ved siden af. Du kan evt. gøre billedet mindre også skrive det over eller under. Så er du ude over det problem
Min intro er en tegning af mit logo – og jeg har fået et tip om, at denne intro måske forvirrer søgemaskinerne. Hvis søgemaskinerne har svært ved at finde mig pga. denne, må den jo væk… Er der nogen der ved noget om dette?
Glem søgemaskinerne (i hvert fald for 10 sekunder ;)), hvad med brugerne? Introsider er, i 99% af tilfældene, formålsløse - viser du din side til en stak brugere indenfor målgruppen, vil ingen af dem spørge hvorfor du ikke har en introside, hvis den ikke er der. Jo, tegningen er da meget sød, men hvorfor ikke lade brugeren komme direkte til det, han/hun er kommet efter? Du kan evt. indbygge tegningen af giraffen i dit logo i toppen i stedet. :)
tak for alle svarene - kan godt se at jeg har en del at lære endnu om tabeller - og ikke tabeller :-) .tror at jeg må afprøve mit site uden giraffen og se om det gør en forskel.