Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og gratisdns ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min venner.

Har søgt lidt ang. overskriften men søgefunktionen er altså ikke topdaller.

Er der problemer med SEO ved at registrere på gratisdns og flytter bruger (tror jeg den gør) til en server ?

Hvis ja, hvad så det bedste jeg kan gøre nu, hvor det faktisk er bestilt ved gratisdns ?

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:22

Det er ikke noget problem at bruge gratisdns i forhold til SEO.

Du skal blot sørge for at DNS opsætningen for domænet peger med en A-record over til din webservers IP-adresse. Du skal IKKE bruge URL forward funktionen.

Sålænge du holder dig til A-record pegningen, så får du ingen problemer.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tilslutter mig, hvad Lars sagde og har ikke noget at tilføje udover at udtrykket "topdaller", er noget jeg skal have indarbejdet i mit vokabularium. 

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget i vejen med at registrerer domæner via GratisDNS, eller såvidt andre firmaer.

DNS oversætter bla. et domænenavn til en IP adresse, og så er det lidt lige meget hvor den ip ligger.

Når du flytter eller redelegerer dit domæne som det hedder, så giver du et andet firma ret til at holde DNS for dit domænenavn, men det skal stadig pege på et ip nummer, så det er faktisk ligemeget hvilket firma du har til at styre dit domæne/DNS.

Hvis du har mange domæner der peger på hindanden, så skal man være opmærksom på at domænerne ikke skal ligge på samme ip klasser, men det er en lidt anden sag..

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:32

Jeg takker jer alle for jeres svar.

Nu kan jeg bare tænke på alle mine domæner bruger URL forward haha. 

Ved i om man kan teste hvor mange sider der linker til ens sider ? Ville nemlig prøve at udnytte dette en lille smule at jeg har haft sider som med aktivitet :)

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:03

Next.man:
Ved i om man kan teste hvor mange sider der linker til ens sider ? Ville nemlig prøve at udnytte dette en lille smule at jeg har haft sider som med aktivitet :)

Jep, du kan se her på min lille liste med links til nogen af de bedste gratis seo værktøjer der findes. Heriblandt yahoo site explorer, som du kan bruge til at se hvor mange sider der linker til dig.

Herudover har jeg på siden også et link til at http status check tool, det kan du bruge hvis du har nogen redirect's eller forwards. Generelt set bør du ikke have nogen 302-redirects (det er sjældent der er grund til bruge af disse), så dine forwards (hvis du har nogen), skal gerne svare med http status 301, og derefter med http 200, når den når frem til den adresse der forwardes til.
(håber ikke det forvirrede for meget, det er kun relevant hvis du vil tjekke dine url-forwards eller andre omdirigeringer du måtte have, fra fx andre domæner end dit primære domæne). 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)