Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om alkoholservering (Personale under 18år)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Nu har vi haft åbent i vores cafe i  halvanden måned, og det går rigtigt godt. Så godt at vi skal til at ansætte ekstra personale. Indtil videre har vi kun været de to ejere. Så den ekstra person skal ansættes til ekstra hjælp om lørdagen, og aflastning så hver partner kan få en halv ugentlig fridag. 

Jeg er godt klar over at personer under 18 år ikke må servere alkohol, men idag da jeg snakkede med en anden cafeejer i byen, fortalte han at dem under 18 år heller ikke måtte servere mad, hvis der blev serveret alkohol i caféen. Også selvom det er en over 18 der serverer alkohol og den under 18 kun serverer mad, vand og kaffe.

Kan det nu også passe? For vi ville helst ansætte en der var under 18 pga. lønomkostningerne og at vi er en nyopstartet cafe.

Mvh Karina

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:56

Det er ganske enkelt : En person under 18 år må ikke arbejde i et lokale hvor der serveres alkohol.

En opvasker på 16 år må f.eks. heller ikke gå ind i krostuen og hente beskidte ølglas da han dermed arbejder i et lokale hvor der serveres alkohol.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:26

Hold da kæft en lorte regl! Det er da for underligt. Jeg synes at 90% af de steder man kommer der har alkohol har de da serveringspersonale under 18 år til at servere mad og lignende. Tænkte han måtte være skør ham der fortalte mig det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)