Har et spørgsmål til jer angående vores hjemmesiden. Vi har fået udarbejdet et banner til vores hjemmeside. Der er udarbejdet et flashbanner, og et banner i gif. Flashbanneret er i langt bedre kvalitet end det banner i gif.
Vores it-mand siger at det er umuligt at få flashbanneret op på vores hjemmeside, og det kun er gif. banneret der kan være på siden. Grunden til dette er at når vi får flere bannere op på siden kan den ikke skifte mellem de forskellige bannere. Det er jeg meget uforstående overfor, da man kan se på www.edc.dk, www.home.dk og andre hjemmesider at den godt kan skifte mellem forskellige flashbannere.
I kan se det banner vi bruger på www.edcdanebo.dk - det er banneret nederst i venstre hjørne jeg taler om.
Håber i kloge hoveder kan forklare det for mig. :)
Jeg har aldrig hørt at det skulle være et problem, men det kan være at Jeres bagvedliggende system ikke kan håndtere det, men der burde vær råd for det. Ved du hvilket system der ligger bag?
Lyder som en programmør der har lavet slamkode og som nu siger det ikke kan lade sig gøre, fordi så skal der laves nogle andre ting om som han ikke lige orker eller som han slet ikke har mulighed for fordi han ikke kan finde ud af det eller fordi der er blevet benyttet en færdig løsning.
Hvad du beskriver kan sagtens lade sig gøre, kræver bare det er kodet til det og din programmør kan sagtens have ret, hvis det er noget du er kommet med senere hen kan det godt være noget af en mundfuld at ændre hvis strukturen ikke er til det.
Men det kan lade sig gøre, hvad det kræver kommer an på hvordan jeres system er nu.
Nu ved jeg ikke hvilket system din hjemmeside er bygget på, men det burde absolut intet problem være i at skifte mellem flashbannere. Metoden er den samme som at skifte mellem .gif animationer.
Men uden at skulle gøre mig alt for klog på det, så vil jeg mene, at det er noget fis, at man ikke skulle kunne indsætte en række forskellige flashbannere, da det i bund og grund bare er objekter man indsætter, hvortil der kommer en stump kode, der fortæller systemet, hvornår den skal vise de forskellige objekter.