Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har investeringsselskab og vil starte marketings bureau

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i den situation at jeg idag har et investeringsselskab, hvor jeg ejer nogle andele i en virksomhed samt har investeret mine penge i danske aktier - dvs, jeg har ingen/begrænset likvid kapital og ingen månedlig indtægt.

Jeg har en ide om at starte et lille marketing firma ved siden af mit normale job, da jeg gennem en ven har fået mulighed for at hjælpe ham med diverse opgaver som med tiden kan vokse.

Hvordan kommer jeg videre - mit krav er at det nye firma skal ejes af mit investeringsselska, dvs som et ApS, hvis jeg har forstået det rigtigt.

Skal man bruge en kontant indsats (80.000) for at oprette dette eller kan jeg bruge nogle af mine andre aktiver som indsats?

Og hvor meget af oprettelseskapitalen skal jeg lade stå i det nye "lille" firma.


/ Jensen

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jensen,

Du skal stifte et datter ApS til dit investeringsselskab (Som kommer til at fungere som Holding selskab)

Du kan stifte det nye datterselskab enten ved at indskyde 80.000,- i kontanter eller få lavet en revisor vurdering på dine aktiver i holdingselskabet og bruge dem som kapital.

Hvad har du som kapital i dit holding nu - kontanter eller værdier ?

Din selskabskapital - hvad enten den ligger i Holding eller datter må du helst ikke røre da den jo skal være intakt ved hvert regnskabsafslutning. Loven giver dog visse muligheder for at du må bruge kapitalen i virksomheden til f.eks rådgivning eller varekøb.

/Per

Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Tak for svar.

Det lyder som om jeg skal høre min revisor om han vil kigge på det for mig.

Idag har jeg min kapital som værdier (aktier)

/ Jensen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)