Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af egen affiliateaftale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige høre om nogen af jer har nogen erfaring indenfor afregning af affiliateaftale man selv laver med et site?

Eks. er der et site hvor jeg gerne vil have mit banner liggende. Jeg vil gerne give dette site x antal kroner pr. salg som genereres ved at folk klikker på deres banner.
Hver måned vil jeg så afregne med sitet.

Er der nogen som kender en kode eller lign. eller ved hvordan man gør det så det registreres? Det kunne eks. være at jeg modtog en email med besked når der var et salg som kom fra netop det site.

Jeg har flere affiliateaftaler nu, men pga. den store konkurrence på området bliver det nogle høje procentsatser hvor man udover disse også skal lægge en procentdel til ejeren af affiliaten, og alt i alt løber det ret lang op hvis de forskellige sites skal have interesse i at lægge ens banner på.


Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle

 

Jeg vil mene det bedste er at den bannerreklame du har liggende hos det andet website linker til en url a''la:


 

Hver gang du får et besøg fra denne url ved du altså at besøget kommer fra netop deres site. Der bør herefter gemmes en "cookie" med værdien partner=www.deressite.dk i den besøgendes browser i fx. en måned. Hver gang du får et salg skal du så checke om denne cookie findes, og hvilket site vedkommende evt. oprindelig kom fra.

 

Mvh Jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit svar. Men det vil være lidt uoverskueligt at skulle holde øje med det fra dag til dag. Hvis man nu kunne lave sådan at der blev sendt en email hver gang et salg går igennem fra netop den pågældende kunde - så ville man kunne sammentælle disse mails hver måned og afregne... nogen der ved om man kan det?

Ellers synes jeg ikke jeg kan finde nogle danske affiliate programmer man selv kan sætte op og selv kan lave aftaler på – så hermed en opfordring til evt. programmører :·) Det må da mangle... jeg synes i hvert fald at det er svært at gennemskue de udenlandske programmer jeg har kigget på...

Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle

 

Det jeg beskrev før kan sagtens automatiseres så man ikke skal checke dagligt, og så der udsendes en email eller lign. "Sagtens" er selvfølgelig relativt alt efter ens tekniske niveau. Jeg kender ikke affilitae programmer til download, men har omvendt heller ikke undersøgt det i stor stil.

 

Mvh Jesper

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg leder også efter noget lignende det her: http://www.myreferer.com/  MEN bare mere enkelt og på dansk.

 

Vi bruger partner-adds og Tradedoubler. Men de skal jo have provision.

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle.

Jeg har for flere år siden lagt tabeller i databasen og kode i mit cms system, Site-editor til at trace affiliates.
Jeg har dog ikke gjort noget for at markedsføre løsningen på dansk, da jeg ikke følte, at markedet var modent til det endnu.

Nu tager du det så op, så jeg vil da gerne høre, hvad du, som evt. kommende bruger er villig til at betale for en stand-alone løsning til dit website, hvor det kun er affiliate trackingen du er interesseret i og ikke hele Site-editor?

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)