Hej alle sammen, Jeg ejer i dag en virksomhed hvor jeg tjener til dagen og vejen i. Oven i købet ejer jeg et I/S sammen med min søster, hvor vi har et kæmpe underskud og skylder ca 400.000kr i. Vi driver virksomheden, men har aldrig udbetalt penge til os selv, tværtimod. Da vi har haft det rigtig svært ved at betale vores regninger i dette I/S, har mit andet firma efterhånden pumpet rigtig mange penge ind, hvilket nu resulterer i at jeg selv har svært ved at betale moms og restskat. Jeg overvejer nu om jeg skal overtage vores I/S og slå mine virksomheder sammen. Ene og alene pga jeg ikke kan trække moms ud i mit eget firma for de regninger jeg betaler i I/S'et samt min søster får fradrag i hendes personlige indkomst, hvilket jeg jo godt kan bruge når jeg betaler så meget i vores I/S. Det er to vidt forskellige brancher, så derfor ved jeg ikke om jeg blot kan overtage I/S'et og køre begge brancher videre. Er det helt åndssvagt det jeg har i tankerne, jeg ved godt at jeg vil stå med en kæmpe gæld lige pludselig, men da jeg tjener godt i mit eget firma, tror jeg det vil være bedre at jeg overtager det økonomiske i vores I/S så der kommer bedre balance i regnskabet. Hvad siger i? |
Slå 2 virksomheder sammen
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Finkena
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)