Fejl i købs processen kan skyldtes en lang række ting, men de årsager vi oftets oplever/høre hos vores kunder er følgende:
- Kunden er i tvivl om indtastning af kortoplysninger (f.eks. hvor og hvad er kontrolciffer).
- Kunden bruger et forkert kort, end det forretningen/betalingsvinduet understøtter
- Kundens browser/system blokere vinduet og de kommer dermed aldrig frem til at kunne gennemfører betalingen.
- Kunden er i tvivl om ordren/prisen, f.eks. hvis de gebyrer der bliver pålagt inden/mens de er i betalingsprocessen ikke har været godt nok beskrevet fra forretningens side. Her har der været mange eksempler på fragt- og "administrations"-beløb som måske ikke har været synlige eller er blevet oplyst om før nu.
- Kunden lukke vinduet/browseren ned inden de har gennemført betalingen.
Dette er alle områder og situationer som man kan afhjælpe ved øget information og vejledning. Vi har blandt andet også en lang række tekniske muligheder for at fange disse ordre og betalinger, som vi altid præsenterer for forretningen der ønsker at sikre sig mod disse. Her kan bl.a. nævnes:
- udsendelse af betalingslink, ved manglende gennemførsel af betaling på ordren. Kunden kan dermed automatisk blive ført tilbage til betalingssiden med de korrekte ordreinformationer og beløb.
- implementering af "callbacks" så forretnings system altid kan blive opdateret korrekt i tilfælde af fejl og afbrud. Man kan evt. læse mere om vores callback løsning her: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=8
- Opdatering af bagvedliggende vindue, ved brug af popup, så ordren ikke blive "tabt" ved lukning af betalingsvinduet.