Hej Jeg er i fuld gang med at starte firma (en-mands-firma). Har besluttet mig for at jeg vil købe en bærbar mac til at udføre mine firma-relaterede projekter (Markedsføring, hjemmesider, produktudvikling og tekstbehandling).
Men jeg er så blevet i tvivl om jeg vil købe den til firmaet eller om jeg vil købe den som privatperson, eftersom jeg har hørt at man ved at købe den gennem sit firma bliver begrænset til hvad du må bruge den til og jeg synes da det er dumt, hvis jeg en dag skulle have lyst til at smide en film på den eller bruge den i forbindelse med projekter med min uddannelse.
Så hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg køber den gennem firmaet og bliver jeg begrænset på hvad jeg må bruge den til? |
Hej Klexander
Nu kunne jeg naturligvis aldrig finde på at opfordre til ulovligheder,,,, Så det er udelukkende et spørgsmål, det her ;)
Men..... Hvis du nu bruger din bærbare til din virksomhed, og i øvrigt kan påvise, at du har et reelt behov for den, i forhold til din virksomhed. Hvordan skulle skattevæsenet så kunne finde ud af om du ser en film på den i ny og næ?
Igen.... Det er ikke en opfordring, bare et spørgsmål...