Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma adresse, forsikring osv??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej!

Vi er 2 der er lige er ved at starte noget virksomhed op, men har et par praktiske spørgsmål:

Må man godt have firma adresse der hvor man bor? og kræver det noget særligt?

Og skal man have en form for forsikring når man har en virksomhed?

Vi har tænkt os at lave service på computere, både rep. og udskiftning, kræver det noget særligt? fx forsikringer, eller noget andet vi ikke er kommet på?

Mvh. Kent

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:04
Må man godt have firma adresse der hvor man bor? og kræver det noget særligt?

Ja. Nej.

Og skal man have en form for forsikring når man har en virksomhed?

Kommer an på mange ting. Jeg har først tegnet en forsikring i år fordi mit konsulentbureau krævede en ansvarsforsikring. Har I behov for dækning i tilfælde af at I laver rav i den, så tegn én. Men som udgangspunkt SKAL I ikke - der er intet lovkrav om det.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:19
Ok! tak for svaret, mener ikke vi behøver nogen til at starte med :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:25
1. Spørg din kommune om der må drives erhverv fra din bolig, eller din udlejer hvis du bor til leje, i min lejekontrakt står der f.eks. "det lejede ikke må benyttes til andet end privat beboelse uden udlejers skriftlige accept". (Det er så lidt ligemeget da jeg har kontor ude i byen)

Jeg tror ikke der er noget til hindring for at drive såkaldt "liberalt erhverv" fra ens private bolig, men jeg vil mene at service af computere/hardware nok ligger lige på grænsen til at være mere end blot liberalt, ihvertfald i min terminologi.
Så spørg hellere for en sikkerheds skyld.

2. Lige så snart der er folk ansat i virksomheden (altså folk der får løn) skal der som minimum tegnes en arbejdsgiveransvarsforsikring der dækker eventuelle skader medarbejderne måtte blive ramt af i forbindelse med deres arbejde.
Hvis det er et I/S i starter uden ansatte, behøver I ikke sådan en forsikring.

Bemærk dog at en privat ulykkesforsikring kan være deltid eller heltidsdækkende, så hvis den kun dækker deltid, så er du næppe dækket af den under dit arbejde i virksomheden, hvorfor det nok kunne være en idé at tegne en heltidsulykkesforsikring.

Derudover kan en erhvervsansvarsforsikring/dataansvarsforsikring måske være et hit hvis I skulle komme til at ødelægge noget af kundernes udstyr/data.

Håber du kunne bruge noget af det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)