Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag og kørepenge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et lille spørgsmål vedrørende kørsel.

Hvis jeg har en medarbejder der bor i København og arbejder i Århus og kører i bil hver dag kan han så både få kørselsfradrag via skatten og fulde km-penge fra arbejdspladsen, hvis han den ene dag kører hjemmefra og stopper i Odense i f.m. noget arbejde og derfra køre videre til arbejdspladsen.

Jeg mener han skal trække sin daglige kørsel fra inden han kan få udbetalt kørselspenge fra mig, men han mener han både kan få fradrag og fulde km-penge af mig.

Kan ikke finde noget på skrift om det. Er der nogle der kan hjælpe med at løse dette her spørgsmål??

På forhånd tak

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hej!

Han vil kunne trække kørsel mellem hjem og arbejdsplads fra på normal vis.

De ekstra km, han kører i forbindelse med arbejdsudførelse må du så betale

ham.

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:29
Bemærk at det er to forskellige satser vi taler om. 

Kørsel mellem hjem og arbejde kan han kun få fradrag for med de alm. satser for hjem-arbejde kørsel. Erhvervsmæssig kørsel i din tjeneste kan du udbetale ham statens satser for. Det kan du i princippet gøre for de første 60 dage han kører strækningen mellem hjem og arbejde under sit ansættelsesforhold for dig. Først efter de 60 dage bliver arb.stedet i Århus. nemlig fast. De dage hvor han stopper i Odense vil i princippet være at betragte som erhvervsmæssig kørsel men hvis det ikke er en omvej han erlægger for at stoppe i Odense kan Skat have en anden opfattelse.

Den kørsel som du har dækket kan han naturligvis ikke selv foretage fradrag for     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)