Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræmmemarked/ansatte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle

En farmand som køre på kræmmemarked når der er tid til det, "bi erhverv" engang imellem tager nogle af hans unge børn med. Uden betaling, men for hyggensskyld.

Spørgsmålet er så: Må skat kræve det man kalder en LOGBOG, når børnene er med og hjælpe til? samt få en bøde på 5800,-  hvis man ikke har sådan en.  Hvad siger loven om det

Tak for det

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:51

Det ved jeg ikke. Men det er da et interessant spørgsmål. Hvis jeg var skattemedarbejder, ville jeg se på, hvor gamle børnene er: Er det små børn, som er med for at blive passet? Eller er det store børn? Mine børn er 15 og 17 år, og hvis de er med på arbejde, er der for at hjælpe med at løfte og bære. Er udtrykket mest familieskovtur eller salgskampagne? Jeg tror, at vurderingen kan gå til begge sider, alt efter de præcise omstændigheder.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:08

Zakarias:
Spørgsmålet er så: Må skat kræve det man kalder en LOGBOG, når børnene er med og hjælpe til?

JA

Såvel SKAT, Arbejdsdirektoratet og kommunerne har hver for sig  lovhjemmel til at pålægge en virksomhed at føre logbog.

Et pålæg om at føre logbog indebærer, at farmand SKAL  foretage daglige registreringer over, hvem der er beskæftiget i virksomheden, hvilket tidsrum de er beskæftiget, og hvilken løn der udbetales.

Overtrædelse  kan medføre en bødestraf.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)