Hej Hvor kan jeg låne 200.000,- til afståelsen til en butik? Jeg syntes ikke det er særlig mange penge, men min bank vil slet ikke røre ved det da det er en butik. Hilsen Emma |
hvor låner jeg en sjat penge?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Hvorfor vil din bank ikke røre ved det? Har du forevist dem forretningsplan og budgetter for den kommende forretning? Er det en kørende forretning, du overtager? I så fald må der jo også forefindes budgetter for den? |
Har du prøvet at kontakte andre banker? Ellers vil jeg da tro det er vejen frem, der er sikkert en eller anden der gerne vil sælge et lån til dig. Peder |
Har du en god forretningsplan, og et godt koncept til en butik - som du næsten med sikkerhed ved kan løbe rundt, så burde banken da ville låne dig penge. De er jo oftest meget interesseret i at låne penge til vækst-iværksættere, da det i sidste ende kun er godt for dem selv, hvis butikken kører godt. Er banken slet ikke til at arbejde med - så tag da en uforpligtende snak med en anden bank, eller find en anden som vil låne dig penge/investere i din butik. |
// Jesper Skov
hej snak med flere banker, og når/hvis en af dem siger ja, så brug det i forhandlingerne med de andre banker og gå og hvis du er meget glad for din nuværende bank vil de ofte også være mere villige når du har tilbud fra en anden bank. ellers kan jeg kun foreslå at du bruger lidt tid på at lave en detaljeret og realistisk forretningsplan, husk budgetter over salg, udgifter osv. derudover hjælper det naturligvis hvis du (ell. andre, mand, forældre etc.) kan kautionere for enten hele eller dele af lånet. altså stille sikkerhed i hus/bil andet.. |
Tak til alle Jeg havde faktisk lavet det hele, forretningsplan og budget osv. (havde en arrogant skid af en erhvervsrådgiver) Sagen er den at min kæreste allerede har en butik som kører fint, som jeg har været med til at starte op, men da vi har valgt at betale en masse maskiner ud så har vi ingen kontanter stående, men det gælder sørme ikke. Vi har næsten lige skiftet bank (sikkert også et problem) Jeg arbejder stadig på det. |
|
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)