Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OsCommerce - er det søgemaskine venligt?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-11-2006 23:05:08 Forfatter: Christobel
Og flere og flere webshops bliver faktisk som default udstyret med basis SEO features uden at det koster mere, for dem, som laver systemerne ved jo også at det er nødvendigt,

Jeps vores seo modul er incl. Og skal derfor ikke tilkøbes.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hej igen - tak for alle jeres svar.

Jeg har selv arbejdet med php og mysql i en del år, og har tidligere stiftet et kort bekendtskab med OsCommerce. Jeg har rimelig styr på opbygningen, og installering af add-on moduler skulle derfor heller ikke volde de store problemer.

Man kan hente meta-tags moduler og andet godt har jeg ladet mig høre, men er det noget der virker?

Med hensyn til mit spørgsmål om cms, synes jeg ikke rigtig jeg har fået klarhed - Vil det være en fordel at integrere OsC i et CMS system - eller er "stand-alone" versionen af shopppen tilstrækkelig?

Her tænker jeg også på fremtidig brug af adwords, hvor ens "landing-pages" jo helst skal have en høj relevans for at kunne føre en effektiv kampagne. Derudover skal der jo også være en del indhold på ens website for ikke at blive "punket" af google ;-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:11
Vi bliver nok ikke helt enige - for en webshop til 299 eller 399 pr. måned (sidstnævnte med betalingsmodul) som indeholder så mange features, som hos stort set alle andre udbydere koster det dobbelte eller mere - ja der må jo være en grænse for, hvad den standard indeholder.

Prøv for sjov skyld at regne prisen ud på en Dandomain shop med samme features som er standard hos ScanNet. Du vil sandsynligvis blive overrasket - hvis du da ikke har regnet på det tidligere.

Når det så er sagt: Der er flere features i ScanNet webshop, der - i min verden - er mindre vigtig end SEO. Men som du selv skriver: Mon ikke fremtiden bringer spændende nyt?

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:09

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:29
Dato: 23-11-2006 09:09:15 Forfatter: MathiasN www.seoshop.dk

Hej

Må man se nogle referencer på den seoshop?

Hvor tit er der opdateringer til systemet? Er der support døgnet rundt? Hvordan sker back-up og hvor tit?

Det er ret væsentlige oplysninger, som jeg ikke kan finde på din hjemmeside?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:38
Hopper lige med på denne tråd :)
Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:31
Hej

Må man se nogle referencer på den seoshop?

Hvor tit er der opdateringer til systemet? Er der support døgnet rundt? Hvordan sker back-up og hvor tit?

Det er ret væsentlige oplysninger, som jeg ikke kan finde på din hjemmeside?

Det er ikke min shopløsning, men min brors..jeg har bare lige tilføjet den, da Stieper spurtge om Evt. andre løsninger...

Men jeg vil lige få ham til at skrive nogle svar på dine spørgsmål...

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Dato: 23-11-2006 09:09:15
Forfatter: MathiasN
www.seoshop.dk

.....
Dine kunder skal oprette et login i din webshop før de kan handle. Dette gøres nemt
og hurtigt, og du har senere mulighed for at spære en kunde for at logge på.

Du kan også slette, og redigére kundeoplysninger, og bruge oplysningerne til at
tage kontakt til en kunde.....

Det kan godt være at der er tænkt på SEO i den shop-løsning, men at tvinge kunderne til at oprette login før de kan handle er jeg ikke meget for. Jeg ved pr. erfaring at dette nedsætter konverteringsraten. Så før det bliver løst, vil jeg ikke engang sætte den på min liste over mulige løsninger.

Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:05
Det kommer an på hvad du tænker på. Hvis du tænker på søgemaskiner lige som google så skal du bare smide nogle <META> tags på din index.php. Men hvis du mener intern søgning på vare osv så syntes jeg klart at du skal vælge OSC. Bruger det selv. :-) Håber at det kan bruges!

:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
For lige at gentage de spørgsmål som står tilbage ubesvaret på nuværende tidspunkt:

1. Er SEO- og meta-tag modulerne til OsCommerce effektive, eller kræver de meget omskrivning for at virke?

2. Vil det være en fordel (eller er det helt nødvendigt) at integrere OsCommerce i et CMS system (eller på anden måde tilføje indholdssider som artikler mv.) for at få bedre resultater mht. SEO?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)