Hej Hvis I skulle anbefale mig at vælge mellem en Scannet-shop og en DanDomain-shop, hvad ville valget så falde på? Har den ene nogle klare fordele frem for den anden? Tina |
Hvilken web-shop "skabelon" er bedst?
Tja jeg har lidt afaring inde for det fag og jeg vil sige hold dig til Surftown. Hos surftown skal man bare oprette sig som erhvervskunde og så kan du bare skive eller ringe hvis du vil guides igennem det. Alle mine kunder, venner og min mor bruger surftown de er måske en tand dyrere men de er alle pengende vær. :-) |
Dato: 24-11-2006 17:59:36 Forfatter: Frederik Krogh Tja jeg har lidt afaring inde for det fag og jeg vil sige hold dig til Surftown. Hos surftown skal man bare oprette sig som erhvervskunde og så kan du bare skive eller ringe hvis du vil guides igennem det. Alle mine kunder, venner og min mor bruger surftown de er måske en tand dyrere men de er alle pengende vær. :-)
Jeg har ledt og ledt på Surftowns hjemmeside, men jeg kan ikke finde nogen shopløsning der. Kan du ikke lige droppe et link til den Surftown shop - jeg har aldrig set eller hørt om den. Mht. spørgsmålet om ScanNet eller DanDomain: Jeg er nok lidt farvet, for vi har bygget ca. 80 webshops med ScanNet systemet. DanDomain har et handicap, som til gengæld er alvorligt: Deres shop er bygget i frames (en metode der ellers er forbeholdt slutningen af 90'erne ![]() Endelig betyder det jo også lidt for driftsikkerhed og løbende forbedringer, at ScanNet har godt 2.700 (!) WebShop løsninger i drift. Men prøv at oprette en gratis demo hos dem begge - så vil jeg mene, at valget falder dig let derefter. God fornøjelse! |
![]() |
Yes sir. men jeg sender lige linket.... |
Surftown tilbyder en oscommerce, som er en gratis open source shopløsning, kan downloades direkte på www.oscommerce.com - Forskellen på den oprindelige og den surfttown tilbyder er at der er lagt en næsten færdig dansk sprogpakke ind ( dele af administrationen er stadig engelsk ) samt at den er sat op til deres betalingsgateway. |
Nej - jeg har ingen anelse om, hvor mange der har en DanDomain webshop. Men en aldeles uvidenskabelig "undersøgelse" indikerer, at du støder på en ScanNet shop tre gange for hver gang du møder en DanDomain shop. Hvis den fornemmelse holder, har de så ca. 900 shops i drift. Men det er bare et skud! Nå ja - Surftown har en OsCommerce løsning, men den opfattede jeg nu ikke lige som en Surftown løsning :-) Jeg har kun pillet og rodet en smule med OsCommerce, men det var rigeligt for mig. Jeg ved, at mange er meget begejstrede for den løsning - men jeg vil ikke røre den med en ildtang. Nogen vil have moderen - andre datteren. Sådan er det nok. Et andet argument for ScanNet WebShop frem for DanDomains er også prisen. Den løsning fra DanDomain til 1.437 kr. pr. måned (lige nu på tilbud til 999,- pr. måned) indeholder nøjagtig det samme som en ScanNet WebShop til 399 kr. pr. måned + 59 kr. pr. måned for nyhedsmailmodul - altså i alt 458,- pr. måned. Og så er der endda ubegrænset antal sprog i ScanNet shoppen og kun ét ekstra sprog i DanDomain shoppen. Samtidig koster interface til edbpriser.dk, kelkoo etc. ikke ekstra hos ScanNet. Og.... så kører DanDomain altså med de ¤%(%/ frames :-) |
Hej Tina Du vil gerne have en anbefaling af et shopsystem og du har udvalgt 2, som du vakler imellem.. Jeg vil egentlig gerne vende den om for dig og måske har du været igennem alle disse overvejelser, -hvilket er godt, men hvis ikke så sæt dig og tænk over følgende: Hvad skal du sælge ? Enkle ting eller komplekse ? Vil du have kundelogin eller ikke ? Hvordan vil du håndtere f.eks. udsalg ? Kan du f.eks. sætte alle ting minus 25% ned eller skal du ind på hvert produkt ? Kan du få en udførlig status ud af dit system ? F.eks. hvor meget er dit lager værd ? Er der integrationsmulighed med et økonomisystem ? Nyhedsmails ? Hvordan håndteres dette ? Og hvad er dine planer og mål med det? Skallering af billeder ? Ser de ordentlige ud, når de bliver nedskalleret - er de, som du vil have dem? Statistik ? Kan du se hvor kunderne kommer fra ? (Og jeg mener kunder ikke besøgende) Efterladte indkøbskurve ? Antal unikke besøgende ? Mulighed for SEO ? Kan du selv lave det i systemet ? Skal du have hjælp til dette og hvad er prisen ? Jeg håber ikke at det er ren volapyk, men jeg kan kun sige, at ens behov ændres i takt med at man er igang og efter min mening, skal man sigte efter at ens shopsystem kan lidt mere end det man lige umiddelbart syntes at man har brug for (hvis man vil have en prof. forretning, som man vil leve af). Læs Martins E-pusher inden du evt. starter. Han giver rigtig mange gode råd, så du undgår de værste brølere og springer hen til der hvor det bliver sjovt at have en e-shop - og punkterne, som jeg har skrevet ovenfor og mange flere, kan du også læse om deri. Så grib guldkornene ![]() Jeg har selv en Scannet forretning og jeg er da udmærket tilfreds, men jeg kan godt se, at jeg løber panden mod muren indimellem, fordi den er bygget op, som en standard shop, som mange kan/skal passe ind i. Hvis jeg skulle vælge om idag, ville jeg nok ikke have valgt en Scannet løsning, men nok heller ikke en Dandomain, selvom jeg ikke kender dem så godt. Jeg ville helt klart have kigget på de punkter og så have allieret mig med en udvikler, så jeg havde fået de features, som f.eks. integration til økonomistyring og en statistik, hvor jeg kunne samle mere (læs: al) information om mine kunder og besøgende. Held og lykke i din søgen efter en butik, som passer til dine behov |
Hej Tina Jeg er helt enig med Majbrit - jeg hoppede selv på Dan Domain, men har allerede nu (inden jeg har åbnet min butik) fortrudt mit valg. Oplever meget at systemet begrænser de idéer jeg har. God weekend. |
Hej Tina Jeg har en ScanNet-løsning og synes, den fungerer godt. Jeg synes, systemet er nemt at betjene og deres support har vist sig at være helt i top. Men det er klart, at man forinden skal gøre sig helt klart, hvilke behov, man ønsker dækket. Held og lykke Mange hilsner Line |